رئیس جمهوری آمریکا، تروریسم را مهمترین تهدید پیش روی آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما در سخنانی در انجمن ملی فرمانداران آمریکا درباره وضعیت اقتصاد این کشور صحبت کرد و تروریسم را مهمترین تهدید پیش روی آمریکا دانست.

اوباما گفت: از زمانی که من رئیس جمهور آمریکا شدم کسری بودجه در آمریکا به نصف کاهش یافت. آمریکا در مقایسه با کشورهای ثروتمند، به ازای هر نفر، 6 تا 8 درصد بیشتر برای بهداشت و درمان مردم هزینه کرده است.

وی گفت: ما پیشرفت‌های زیادی کردیم. میلیون‌ها شغل ایجاد شد و پروژه‌های بسیاری در بخش انرژی اجرا شد.

باراک اوباما افزود صرفنظر از اینکه ما متعلق به چه حزبی باشیم به امنیت کشور توجه خاصی داریم. امروز ما به طور خاص با سه تهدید روبرو هستیم. اولین و مهمترین تهدید، تروریسم است. حملات مختلفی که در آمریکا از جمله سن برناردینو انجام شد، علاوه بر جنبه محلی و منطقه‌ای ، حمله به کل کشور بودند.ما به عنوان آمریکایی‌ها در حمایت از نظامیان خود، متحد هستیم.ما با کشورهای دیگر کار می کنیم تا مانع از آن شویم که تروریست‌ها وارد آمریکا شوند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: دومین عرصه تهدیدی که با آن روبرو هستیم، تهدیدات سایبری است. فناوری‌هایی که امروز ما را به یکدیگر متصل می کند باعث می شود که دشمنان به ما آسیب برسانند. هکرها، نهادهای دولتی ما را هدف قرار می دهند. آنها تهدیدی برای حریم خصوصی مردم آمریکا هستند.

باراک اوباما همچنین شیوع بیماری‌ها را تهدید دیگری برای آمریکا دانست و به گسترش بیماری زیکا اشاره کرد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار