آتش سوزی مهیب کارخانه تولید پرده عمودی با تلاش یکساعته آتش نشانان چندین ایستگاه آتش نشانی شهر مشهد مهار گردید.

آتش سوزی مهیب درکارخانه تولید پرده عمودی+ تصویربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،این حادثه دیشب در روستای قرقی در جاده سیمان شهر مشهد روی داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با اعلام آتش سوزی در این واحد تولیدی مقارن ساعت 22:22 دوشنبه سوم اسفند به دلیل شدت حریق تعداد 30 آتش نشان به همراه 10دستگاه خودرو از 7 ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

آتشپاد دوم حسن جعفری زمان بروز حادثه کارگاه تعطیل بوده و به دلیل  عدم وجود نگهبان در محل ،  آتش سوزی در شرایط توسعه به آتش نشانی اعلام شده بود ، بیان کرد : در زمان رسیدن اتش نشانان این کارگاه مسقف که مساحتی بالغ بر 400 متر مربع و سه بخش مجزا شامل : خط تولید ، انبار اقلام تولیدی و انبار مواد خام و اولیه داشت ، به صورت کامل زیر اتش بود .



 وی گفت :کارگران این مجموعه صنعتی – تولیدی عدم نیاز به حضور نگهبان در  محل را  سه شیفت بودن کارگاه و حضور همیشگی کارگران در محل عنوان کرده بودند . این درحالیست که در زمان بروز حادثه کارگران از ساعت 18 تا ساعت 23 استثناً تعطیل بودند .

آتشپاد دوم جعفری وجود تنها یک درب ورودی در این کارگاه را از عوامل غیر اصولی و ناایمن کارگاه عنوان و ابراز داشت : وجود یک ورودی در محل ، عملیات نفوذ و اطفای آتش نشانان را با مشکل مواجه کرده بود ، که از همین رو یک تیم از اتش نشانان از درب ورودی اقدام به اطفای اتش و تیمی دیگر  با رعایت تمهیدات ایمنی از انتهایی ترین قسمت سقف سوله روزنه ای به مساحت تقریبی  10 متر مربع ایجاد و عملیات تهویه را آغاز نمودند .



وی با اشاره به اقدام گروهی از اتش نشانان در بکارگیری دمنده های فشار مثبت در ضلع ورودی گفت : با انجام این عملیات و ایجاد جبهه ای پشت سر تیم پیش رو اطفای حریق  هوای تازه وارد سوله شد که همین امر ضمن تضمین سلامت تیم اطفاء  موجب خروج گازهای سمی از ضلع مخالف شد .


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ، نداشتن ورودی دوم در اماکن پر خطر نظیر : کارگاه ها ، کارخانه ها و مجموعه هایی که در آنجا افراد تجمع دارند را بسیار خطرناک و غیر اصولی عنوان و اظهار کرد  : در  صورتی که در این آتش سوزی کارگران در محل حضور داشتند  ، آندسته از کارگرانی که در انتهای کارگاه بودند ، با مشکل موجه می شدند و احتمال بروز حادثه ای جبران ناپذیر بود .



آتشپاد دوم جعفری در پایان ضمن ابراز خرسندی از اینکه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت ، علت وقوع آن را به دلیل گستردگی نیازمند بررسی های دقیقتر  دانست و  افزود: خوشبختانه  اتش نشانان با تلاش و مجاهدت مضاعف در عملیاتی سخت موفق شدند  آتش را در ساعت 23:15 مهار و از سرایت آن  به اماکن صنعتی و تولیدی مجاور  جلوگیری کنند .

گفتنی است آتش نشانان پس از اطفای اتش به منظور برگشت احتمالی آن و انجام عملیات کاوش تا ساعت 2 بامداد در محل بودند .










انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار