تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ 4 اسفند (23 فوریه ) رخ داده است اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تقویم امروز فوتبال ، به مهمترین اتفافات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، اختصاص دارد.

*پیروزی استقلال برابر تیمی که قهرمانی را از آنها گرفت

4 بهمن 1380 ، استقلال در آخرین مسابقه نیم فصل اول ، اولین دوره لیگ برتر، با نتیجه چهار بر صفر ملوان را در ورزشگاه آزادی شکست داد. نکته قابل توجه این است که در بازی برگشت که آخرین مسابقه لیگ بود ، ملوان در انزلی استقلال را شکست داد و نگذاشت اسقلال قهرمان لیگ شود. استقلال با یک تساوی هم قهرمان میشد اما باخت تا پرسپولیس با پیروزی خود در بازی آخر ، قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود.

*درگذشت برنده اولین توپ طلا

23 فوریه 2000 ، استنلی متیوس ، برنده اولین جایزه توپ طلای فوتبال ، ددر سن 85 سالگی درگذشت.

متیوس ، در طول دوران 33 ساله فوتبال حرفه ای خود که همه آن را در دو تیم استوک سیتی و بلکپول گذراند ، افتخارات زیادی به دست آورد از جمله در سال 1956 که اولین جایزه توپ طلا را به دست آورد و بزرگترین بازیکن اروپا شناخته شد. او یک سال بعد لقب شوالیه را دریافت کرد و به تنها بازیکنی در طول تاریخ تبدیل شد که در زمانی که هنوز فوتبال بازی میکند ، این لقب را دریافت میکند.

او آمادگی بدنی بالایی هم داشت تا جایی که تا سن 50 سالگی فوتبال بازی کرد و به مسن ترین بازیکن در طول تاریخ انگلیس تبدیل شد که در سطح اول فوتبال این کشور بازی کرد. متیوس تا 42 سالگی هم عضو تیم ملی انگلیس بود و آخرین بازی ملی خود را در این سن انجام داد.

متیوس که از بزرگترین هافبک های تاریخ فوتبال محسوب میشود ، در مجموع در تیم های باشگاهی خود ، 783 بازی انجام داد و 80 گل زد. 54 بازی ملی و 11 گل نیز در کارنامه وی به چشم میخورد.

پس از مرگ متیوس در سال 2000 ، بازیکنان و ستاره ای بزرگی در دنیای فوتبال او را ستایش کردند از جمله پله که درباره او گفت : متیوس به ما نحوه فوتبال بازی کردن را آموخت.

*آخرین باخت خانگی مورینیو تا 9 سال بعد

23 فوریه 2002، پورتو با نتیجه سه بر یک از تیم بیرمار باخت تا اولین شکست خود را تحت هداینت مورینیو متحمل شود. نکنه جالب این بود که مورینیو بعد از این باخت تا سال 2011 با هیچکدام از تیم های تحت هدایتش ، در خانه شکست نخورد. مورینیو در این مدت 150 مسابقه خانگی انجام داد و هیپچ شکستی نخورد.

او در سال 2004 از پورتو به چلسی رفت و در سال 2008 نیز هدایت اینتر میلان را بر عهده گرفت. او در اینتر و چلسی شکستی را در خانه متحمل نشد تا اینکه در سال 2011 زمانی که هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت ، برابر خیخون در خانه شکست خورد تا رکورد شکست ناپذیری او در خانه ادامه نیابد.

*مصدومیت وحشتناک بازیکن آرسنال

23 فوریه 2008 ، ادواردو ، مهاج آرسنال با خطای شدیدی که رویش انجام شد ، یک سال خانه نشین شد.

آن زمان آرسنال در صدر جدول بود و در 10 مسابقه خود شکست نخورده بود. آنها در خانه بیرمنگام ، مهمان این تیم بودند اما در دقیقه سوم ، کاپیتان بیرمنگام ، مارتین تیلور تکل دو پا و وحشتناکی را روی پای ادواردو ، مهاجم آرسنال که تازه دیناموزاگرب به این تیم پیوسته بود، زد. تکلی که همه بازیکنان وکادرفنی آرسنال را بسیار نگران کرد. نگرانی آنها بی مورد نبود زیرا پای ادواردو شکسته شد و گل فصل را از دست داد.این مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافت و آرسنال بعد از این مسابقه دچار افت شد و از چهار بازی بعدی خود فقط سه امتیاز گرفت.

ادوارد در فوریه سال بعد به میدان بازگشت اما فقط چهار مسابقه را در آن فصل انجام داد و در سال 2010 به شاختاردونتسک پیوست. او با تیم جدیدش در لیگ قهرمانان دوباره به لندن بازگشت و روبروی آرسنال قرار گرفت و در شکست پنج بر یک تیمش تک گل شاختار را به ثمر رساند و از سوی تماشاگران آرسنال تشویق شد.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار