فرمانده انتظامی مهاباد از کشف 5 هزار قرص غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

 

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ فتاح بابانژاد اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افردی در سطح شهرستان در امر تهیه و توزیع داروی قاچاق غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل فعالیت متهم شناسایی شد، پلیس پس از اخذ مجوز قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه در بازرسی از مخفیگاه مذکور 5 هزار عدد قرص غیرمجاز به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال، کشف کرد.

فرمانده انتظامی مهاباد خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه قاچاق داروی غیرمجاز سبب به مخاطره افتادن سلامت جامعه می‌شود، اضافه کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در این راستا تمام تلاش خود را در جهت مقابله با قاچاق دارو انجام می‌دهند.

بابانژاد از مردم درخواست کرد کمال همکاری را با ماموران انتظامی این شهرستان جهت کاهش قاچاق کالا انجام دهند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق دارو در جامعه موجب سوءاستفاده برخی از دلالان دارو شده و از این طریق پول‌های کلان به دست می‌آورند، افزود: متاسفانه ناآگاهی و عدم توجه برخی از مردم به تقلبی و یا اصل بودن دارو فریب این افراد سودجو را خورده و سلامت خویش را به خطر می‌اندازند.

فرمانده انتظامی مهاباد از مردم این شهرستان درخواست کرد که داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌های معتبر تهیه کرده و به هیچ عنوان به دارو فروشان دستفروش و نامعتبر اعتماد نکنند.

این مسئول از تشدید برخورد پلیس با قاچاقچیان دارو خبر داد و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم همکاری لازم را در راستای ریشه‌کن کردن قاچاق دارو در استان با ماموران انتظامی انجام دهند.

بابانژاد، عدم دسترسی مردم به برخی از داروهای کمیاب، خرید برخی از داروهای غیرمجاز، خریداری برخی از داروهای که در شبکه‌های ماهواره‌ تبلیغ می‌کنند و همچنین خرید داروهای اعتیادآور نظیر ترامادول از عمده دلایل قاچاق دارو در آذربایجان غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.