به گزارش
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این مطالعه نشان میدهد که توسعه تواناییهای زبانی از جمله نشانهها و نمادها می تواند در نوجوانی و بزرگسالی تاثیرات مثبتی بر نحوه یادگیری کودکان ناشنوا بگذارد. این مطالعه به این نکته اشاره میکند که اگر والدین این کودکان قبل از سن 3 سالگی آنها را با نشانهها و علائم مختلف آشنا کنند، قدرت ذهن این کودکان افزایش مییابد.
بیشتر کودکان ناشنوا در محیطی به دنیا میآیند که بیشتر افراد مشکل شنوایی ندارند و به همین علت به وسیله علائم و نشانهها با این کودکان ارتباط برقرار نمیکنند و در نتیجه این کودکان نمیتوانند قبل از سن 3 سالگی با این نشانههای آشنا شوند و عملکرد ذهن خود را بهبود بخشند.
هرچه کودمان دیرتر با این علائم آشنا شوند دیرتر آنها را فرا میگیرند و در یادگیری زبان نیز ممکن است با مشکلاتی روبهرو شوند و همچنین عملکردهای مغزشان نیز تا حدودی کند میشود.
تحقیقی که بر روی 115 کودک ناشنوا انجام شد، نشان داد اگر در سنین ابتدایی بعد از تولد، کودکان با نشانهها و علائم آشنا شوند فعالیت مغزشان افزایش مییابد و یادگیری و فراگیری زبان در آنها سریعتر میشود. نتایج این تحقیق بر این نکته اشاره میکند که اگر کودکان از بدو تولد با نشانهها آشنا شوند عملکرد مغز و روند یادگیری آنها بهتر و سریعتر میشود.
منبع sciencenews
انتهای پیام/