دیلی بیست در گزارشی نوشت: همانطور که "جرج بوش" درخصوص جنگ عراق مقصر بود، بحران سوریه نیز نقطه سیاه کارنامه اوباما است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی بیست در گزارشی در خصوص جنگ داخلی سوریه نوشت: «خاورمیانه در میان شعله‌های آتش است. همانطور که [جنگ] عراق میراث فاجعه‌بار دوران ریاست‌جمهوری «جرج بوش» بود، سوریه نیز به عنوان نفقطه سیاه کارنامه 8 ساله «باراک اوباما» ثبت خواهد شد. انگیزه طرفداران «توقف جنگ» برای عدم دخالت در جنگ سوریه، تلفات احتمالی انسانی آن بود. اما، آمارهای اخیر سازمان‌های حقوق‌بشر نشان می‌دهد این جنگ 5 ساله تاکنون، جان 470 هزار نفر را گرفته است.»

«ما حتی نمی‌دانیم این آمار تا چه حد دقیق است. آخرین آماری که سازمان ملل متحد در این خصوص منتشر کرد، 18 ماه پیش بود. سوریه اکنون، به بزرگترین چالش انسانی، سیاسی و امنیتی عصر حاضر تبدیل شده است. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا - که علی‌رغم نیت خیرش، قدرتی ندارد - هفته گذشته در مونیخ با خوش‌بینی از آتش‌بس موقت در سوریه خبر داد. زمانیکه گزارش‌ها در خصوص برگزاری مذاکرات صلح با میانجیگری سازمان ملل متحد در 25 فوریه، منتشر شد. اعلام آتش‌بس در حالی صورت می‌گیرد که روسیه همچنان به خصومت و دشمنی خود ادامه می‌دهد. آیا هنر و تردستی کری نادیده گرفتن واقعیت‌ها است؟»

نگارنده گزارش سپس با طرح ادعاهای نخ‌نما و مضحک رسانه‌هایی غربی درخصوص کشورمان، نوشته اسست: « ایران نیز بوسیله ترویج فرقه‌گرایی در لبنان و یمن، استفاده از [نیروهای] حزب‌الله لبنان و همچنین دخالت در عراق و سوریه، توانسته است معادلات منطقه را به نفع خود رقم بزند.»

 در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی چندین دهه است با ترویج فرقه «وهابیت» سخت در تلاش است با آنچه خاندان سعودی قدرت گرفتن «هلال شیعی» در منطقه خاورمیانه می‌نامند، مقابله کند. ریاض به‌تازگی در اوج درماندگی تهدید کرده است نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام خواهد کرد. «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه، نیز که سودای امپراطوری عثمانی را در سر می‌پرواراند، با بحران هجوم آوارگان جنگی به این کشور دست به گریبان است. از سوی دیگر، «احمد داوود اوغلو،» نخست‌وزیر ترکیه، هشدار داد ترکیه برای جلوگیری از نیل کُردهای این کشور به آرزوی همیشگی‌شان -تشکیل کشور مستقل کردستان- از انجام هیچ‌گونه اقدام نظامی فروگذار نخواهد کرد. کرملین در واکنش به رجزخوانی‌های ریاض و آنکارا برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه، درخصوص بروز جنگی دائمی در منطقه خاورمیانه هشدار داد. این در حالی است که مسکو پیش‌تر نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام کرده است. 

نگارنده در پایان مدعی شده است: پوتین تلاش می‌کند در اروپا و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) چنددستگی ایجاد کند و اوباما در مقابله با اینگونه اقدامات ماجراجویانه وی ناتوان مانده است. 


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا و خائن های داخلی
آخرین اخبار