دونده تیم ملی دو و میدانی بانوان معتقد است ناکامی‌اش در رقابت‌های داخل سالن آسیا تنها یک اتفاق بود.

مریم طوسی به خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه در مرحله مقدماتی دوی 400 متر زنان آسیا که در قطر برگزار شد، زمانی که هنوز 150 متر را پشت سر نگذاشته بودم، پایم روی خط کناری رفت و این بدشانسی باعث شد به مراحل بعد راه پیدا نکنم. به هرحال خوشحالم در روز آخر با کمک سپیده (توکلی)، فرزانه (فصیحی) و الناز (کمپانی) موفق شدم پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم. 

طوسی با تاکید براینکه چنین اتفاقاتی در دو و میدانی طبیعی است، ادامه داد: متاسفانه این اتفاق بعد از من برای سجاد هاشمی هم افتاد و او هم از رسیدن به مرحه بعد بازماند اما چنین پیشامدهایی در ورزش مادر، طبیعی است. حتی یوسین بولت هم در رقابت‌های جهانی خطا کرد و حذف شد. 

عضو تیم دوی 4 در 400 متر ایران درباره مدال نقره این تیم که در روز آخر هفتمین دوره رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا به دست آمد، توضیح داد: مدتهاست کشورهای عربی از دوندگان تبعه در ترکیب تیم‌های خود استفاده می‌کنند. این اتفاق در دوهای سرعت کمتر می‌افتاد اما امسال هر چهار دونده بحرین در دوی 4 در 400 متر دوندگان تبعه این کشور بودند. به این ترتیب ایران قهرمان واقعی دوی امدادی 4 در 400 متر بانوان آسیا، ایران است. 

وی درباره عملکرد بانوان ایران در رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا، اظهار کرد: همانطور که گفتم من با بدشانسی از حضور در مراحل پایانی دوی 400 متر بازماندم. فرزانه فصیحی  و الناز کمپانی هم به ترتیب فینالیست دوهای 60 متر و 60 متر بامانع شدند و رکوردهای خوبی ثبت کردند. سپیده توکلی هم با کسب مدال نقره پنج‌گانه دست به کار بزرگی زد. قبول ندارم عملکرد بانوان ایران در این رقابت‌ها را ناکامی توصیف کنیم. باید توجه داشته باشید، دختران ایران به تازگی برای گرفتن حق خود در آسیا با رقبای با تجربه خود می‌جنگند. 

طوسی درباره برنامه‌های آینده‌اش گفت: هدف اصلی من حضور شایسته در رقابت‌های المپیک 2016 است. در واقع برای کسب تجربه بیشتر و آمادگی بهتر حضور در المپیک راهی دوحه و رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا شدم. اواخر فروردین سال آینده هم در رقابت‌های قهرمانی کشور حاضر می‌شوم. امیدوارم فدراسیون با برنامه‌ریزی‌های خوب خود زمینه حضور موفق دوندگان ایران در رقابت‌های بین‌المللی پیش رو را فراهم کند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار