دوازدهمین دوره دوسالانه نگاره های ملی چوب که در ارومیه طی آیینی با معرفی برگزیدگان این رویداد فرهنگی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در این مراسم ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم توسعه ، افزایش سطح درآمدهای عمومی است گفت: با توجه به قابلیتهای بالائی که استان در حوزه صنایع دستی دارد،سرمایه گذاری در این بخش باعث ایجاد فرصتهای شغلی ، افزایش ثروت و کمک به روند توسعه همه جانبه استان خواهد کرد.

تقی کهوریان با اشاره به اینکه این معاونت در سیاستگذاریهای کوتاه مدت و بلند مدت توجه ویژه ای به بخش صنایع بومی- محلی دارد تاکید کرد: این معاونت آماده است تا در زمینه اقتصادی سازی صنایع دستی و بومی استان حمایتهای لازم از کارآفرینان, هنرمندان و متولیان امر بعمل آورد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این مراسم گفت : صنایع دستی یکی از عینی ترین مصادیق اقتصاد مقاومتی است .

سمیع الله حسینی مکارم با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از بارزترین و عینی ترین مصادیق اقتصاد مقاومتی ، بحث صنایع دستی است که با هزینه اندک می تواند ارزش افزوده بالائی را به همراه داشته باشد.

وی سرمایه گذاری بیشتر در حیطه های مختلف آموزش ، بازاریابی و تبلیغات صنایع دستی را امری ضروری دانست و افزود: تولید محصول در این بخش باید از محصولات صرفاً تزئینی به سمت و جهتی سوق داده شود که نیازهای روزمره مردم را تامین کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز دوشنبه در آیین پایانی دوازدهمین دوسالانه نگاره های ملی چوب در ارومیه گفت: 500 اثر در قالب تصویر به دبیرخانه دوازدهمین دوسالانه نگاره های ملی چوب ارسال شد که از بین این آثار 250 اثر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد.

جلیل جباری اظهار کرد: 10 اثر نیز از آثار برگزیده سال گذشته برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده بود که در مجموع 260 اثر به نمایش گذاشته شد.

در پایان این مراسم به دوازده نفر از صاحبان آثار که توسط هیئت داوران انتخاب و معرفی شدند ، چوایز نفیس ، لوح تقدیر و تندیس دوسالانه اعطا گردید


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.