سطح قیمتی بسیاری از خودروهای وارداتی بالا است بنابراین واردات خودرو نتوانسته باعث رقابتی شدن بازار خودروی ایران شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: سطح قیمتی بسیاری از خودروهای وارداتی بالا است بنابراین واردات خودرو نتوانسته باعث رقابتی شدن بازار خودروی ایران شود.
 
محمد جعفری اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل وضعیت فعلی صنعت خودروی ایران، وجود انحصار در این بازار است.
 
وی با بیان اینکه بالا بودن تعرفه واردات خودرو باعث شده تا خودروسازان داخلی نگرانی از واردات این محصولات نداشته باشند، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که بیشتر شرکتهای واردکننده، خودروهایی با قیمت بالا وارد می‌کنند و واردکننده‌ای در راستای واردات خودروهای با سطح قیمتی پایین اقدام نکرده است.
 
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در این زمینه تنها برخی واردکنندگان اقدام به واردات برخی خودروهای چینی با قیمت‌های به نسبت پایین‌تر کرده‌اند با این حال این قیمت‌ها نیز در مقایسه با قدرت خرید عموم مصرف‌کنندگان، بالا است.
 
وی افزود: این وضعیت در حالی است که مطمئنا خودروهای ارزان قیمتی متناسب با شرایط و استانداردهای حاکم بر بازار خودروی ایران در جهان تولید می‌شود و واردکنندگان باید نسبت به واردات این خودروها اقدام کنند.
 
جعفری با بیان اینکه در آن صورت رقابت واقعی بین تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: نتیجه چنین رقابتی ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی و تامین حقوق مصرف‌کنندگان است.


منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.