گروهی از هنرمندان به بهانه یادآوری محیط‌زیست، حفظ آن و نمایش آسیب‌های وارد شده به درختان خیابان ولی‌عصر یک تجمع هنری تشکیل داده‌اند.

همیشه محیط‌ زیست و حفظ آن سوژه‌ای بوده که به طرق مختلفی در عرصه‌های گوناگون به آن پرداخته می‌شود.

این موضوع، این بار بهانه‌ای شده است تا نگارخانه «نقش جهان» هنرمندان را دور هم جمع کند و با هنر به یادآوری موضوعاتی بپردازد که دور و اطرافمان هستند ولی از آن‌ها غافل شده‌ایم.

فاطمه نوری مدیر این نگارخانه در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه که با عنوان «درختان خیابان ولی عصر(عج)» برگزار می‌شود گفت: در این مجموعه حدود 15 هنرمند حضور دارند که با آثاری در قالب نقاشی و عکس به موضوع محیط زیست درختان خیابان ولی عصر پرداخته‌اند.

وی در خصوص شکل‌گیری این نمایشگاه عنوان کرد: چند وقت پیش تعدادی از هنرمندان از خشک‌شدن، بریده شدن و آسیب دیدن درختان خیابان ولی عصر اظهار ناراحتی کردند و من به این فکر افتادم که تنها بیان ناراحتی فایده‌ای ندارد و باید در محل کاری کرد تا افراد دیگر نیز در جریان قرار بگیرند و این عاملی شد تا چنین نمایشگاهی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این مجموعه با هدف یادآوری محیط زیست اطرافمان و حفظ آن برپا شده است و با همین موضوع هنرمندان دست به دست هم دادند و آثاری را در قالب نقاشی و عکس حول این موضوع به نمایش گذاشتند.

نوری اضافه کرد: در این مجموعه حدودا 25 اثر نقاشی و 15 اثر عکس وجود دارد که هر دو گروه به این موضوع متمرکز شده‌اند و شاید نقاشی‌ها پرورده ذهن هنرمند باشند اما عکس‌ها عینا انعکاس واقعیت هستند و تخریب و نابودی درختان مذکور را به تصویر کشیده‌اند.

مدیر نگارخانه نقش جهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه گروهی «درختان خیابان ولی عصر (عج)» از جمعه 7 اسفند در این نگارخانه با حضور هنرمندان این مجموعه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار