در آستانه انتخابات مرکز فیزیک نظری کار را زمین گذاشت/ اختلال گسترده در سایت‌های کشور/ آقای رئیس آیا کمترین زمان ممکن 5 ساعت طول می کشد ؟

امروز طیف گسترده‌ای از سایت‌های ایران از جمله خبری ها چندین ساعت قطع بوده و یا با اختلال روبه‌رو شده اند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز کاربران اینترنت نتوانستند وارد بسیاری از سایت‌ها با دامنه دات آی آر شوند.
 این اختلال چند ساعته در حالی رخ داد که کشور در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان است و نیاز به اطلاع رسانی و خبردهی به مردم بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود نکته عجیب  در رابطه با این قطعی گسترده سایت‌ها این است که پس از پیگیری‌های فراوان مشخص شد ایراد و نقص کار از سوی موسسه فیزیک نظری است، موسسه‌ای که مسئول ثبت دامنه دات آی آر کل کشور نیز می‌باشد و به نام ایرنیک نیز شناخته می‌شود اما دریغ از پاسخگویی طی این چند ساعت قطع بودن ، در صورتی که با وارد شدن به سایت این موسسه با شماره تلفن‌هایی مواجه می‌شویم که پاسخگو نبودند و قسمت پشتیبانی آنلاین این سایت نیز در کما بود و به کاربران خدماتی ارائه نمی‌کرد حال جای چند سوال در اینجا باقی است‌ آیا موسسه ای با این اهمیت گستردگی آن طور که در سایت  خود آورده است باید طی ساعت محدودی پاسخگو باشد(14 تا 15)،(9 تا 12).

در آستانه انتخابات فیزیک نظری کار را زمین گذاشت/ اختلال و قطعی گسترده در سایت‌های خبری در آستانه انتخابات
 
سوال دیگر اینکه چرا در همین مدت محدود معین شده هم پاسخگویی وجود نداشت و ندارد؟

چرا این مشکل در آستانه انتخابات رخ داده و در نهایت چرا یک عذرخواهی هم صورت نگرفت؟

گفتنی است این اختلال تنها برای سایت باشگاه خبرنگاران جوان بیش از 5 ساعت طول کشید و این در حالی است که محمد جواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی در گفتگو با یک سایت خبری گفت" در کمترین زمان ممکن اختلال رفع شده است"

اما "این کمترین زمانی" که اقای رئیس از آن سخن می گوید حداقل 5 ساعت طول کشیده، آن هم در دنیای ارتباط و فضای مجازی و اینترنتی که صحبت و رقابت بر سر ثانیه هاست.

به هر حال باشگاه خبرنگاران به نوبه خود از کاربران به خاطر چند ساعت قطعی به دلیل قصور یا تقصیری که در آن هیچ نقشی نداشته است از تمام کاربران عذرخواهی می‌کند.

امید است مسئولین ذیربط فکری به حال این موسسه با این وظیفه مهم نمایند تا دیگر چنین تجربه تلخی رخ ندهد.

توضیحات سایت ایران سامانه برای مشکلات بوجود آمده را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
فقط دات ای ار نبود اینترنت سرعتش وحشتناک پایین اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
پیگیری واعلام نتیجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
من فک کردم هک شدم تشکر از اطلاع رسانی به موقع تون