امام جمعه مشهد گفت: دقت در سیره پیامبر می‌تواند مسیر نجات از بحران‌ها را به ما بیاموزد.

دقت در سیره پیامبر می‌تواند مسیر نجات از بحران‌ها را به ما بیاموزدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگتاران جوان، آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد در همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی با اشاره به تاریخ اسلام و اهل بیت، گفت: با دقت در سیره اهل بیتمان به خوبی می‌شود راهبرد سیاسی زندگی اجتماعی در مسیر انقلاب و بحران‌ها را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: در وجود حضرت علی (ع) مشخصه‌هایی وجود داشت که باعث می‌شد سد نفوذ دشمنان و انحراف‌ها باشد. دشمنان علی (ع) نمی‌توانستند چنین ویژگی‌هایی را تحمل کنند.

آیت‌الله علم الهدی امروز 37 سال از انقلاب می‌گذرد اگر سیره سیاسی امام خمینی (ره) و همچنین سیره سیاسی رهبر انقلاب رادر طول این دوران مورد بررسی قرار دهیم خواهیم فهمید آنها در وجودشان ویژگی‌هایی شفاف از امام علی (ع) مشاهده می‌شد.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند با تعدیل و کم کردن ارزش‌های دینی در نظام اسلامی می‌توانند کشور را به میدان عیاشی‌های خود تبدیل کنند و آنها در نهایت مورد بغض و کینه ولایت مداران قرار خواهند گرفت.

امام جمعه مشهد گفت: امروز شاهد هستیم در کشورمان میان جریان‌های سیاسی دلبسته‌ها و وابسته‌هایی به غرب و استعمار وجود دارد. آنها می‌خواهند کشور را میدان خوش‌گذرانی‌های خود قرار دهد.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به برخی تحریک‌ها توسط شبکه بی بی سی گفت: آنهایی که این رسانه معتقد است مردم نباید بهشان رای بدهند همین خصوصیات ولایت‌‌مداری را بصورت شاخص پررنگ دارا هستند.

وی درباره ویژگی‌های آیت‌الله جنتی گفت: وقتی شخصی با 87 سال سن روزی 14 ساعت کار می‌کند و انعطاف‌پذیر هم درمقابل دشمنان نیست مورد خشم دشمنان قرار می‌گیرد، این شخصیت‌ها عمرشان بیشتر از عمر انقلاب است و تجربه‌های بیشماری دارد.

آیت‌الله علم الهدی درباره ویژگی‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: ایشان بعنوان یکی از تئوریسن‌های انقلاب شحصی است که خلاء مرحوم علامه طباطبایی را پر کرده است.

وی با اشاره به فتنه‌ها و کودتاهای دولت انگلستان در سال‌های گذشته گفت: پس از کودتای سوم اسفند و روی کار آمدن رضاخان و همچنین کودتای 28 مرداد حالا می خواهد پس از 62 سال با فتنه در انتخابات کودتای سومی را بیافریند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: اما دشمنان بصیرت مردم را نادیده گرفتند. امروز روزی نیست که آنها بتوانند پس از 37 سال برایران فتنه‌انگیزی کند.

وی با اشاره به نظریه مشاور عالی کاخ سفید گفت: فوکویاما معتقد است اگر بخواهیم ایران را به یک نظام سکولار مبدل کنیم،‌ باید دو نهاد را از بین ببریم. نهاد اولی رهبری و ولایت و دومین نهاد شورای نگهبان است اما متاسفانه برخی افراد می‌خواهند با تضعیف شورای نگهبان این نهاد بنیادین را بر هم بزنند.

آیت الله علم‌الهدی در پایان درباره برخی انحرافات در افراد انقلابی گفت: من برخی را می‌بینم که سابقه بی‌نظیری درانقلاب دارند اما حالا نظرشان کاملا تغییر کرده است اما با تمام این تفاسیر این انقلاب را خداوند تاکنون نگه داشته و از این پس نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار