"سرگئی شیمیزوف،" رئیس شرکت "روستیخ" روسیه اعلام کرد به تازگی همکاری فنی و نظامی بین روسیه و عربستان از سرگرفته شده و عربستان به دنبال خرید سامانه موشکی «اس -400» از روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، "سرگئی شیمیزوف،" رئیس شرکت "روستیخ" روسیه در نوامبر گذشته از امضای توافقنامه برای واردات محصولات دفاعی روسیه به مبلغ 20 میلیارد دلار به عربستان خبر داده بود اما این طرح‌ها به علل سیاسی محقق نشد.

وی تاکید کرد عربستان به دنبال خرید سامانه موشکی «اس -400» از روسیه است و ما در صدد بحث و بررسی این موضوع با مسکو هستیم.

شیمیزوف گفت: در مرحله کنونی شاهد پیشرفت روابط با این کشور بودیم و امیدواریم این مذاکرات منجر به امضای توافقنامه شود.

این در حالی است که "ولادیمیر کوجین،" معاون رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد مذاکرات روسیه و عربستان در زمینه همکاری فنی و نظامی در حال انجام است.

کوجین تصریح کرد مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و منتظریم این مذاکرات به چه نتیجه‌ای برسد زیرا گفتگو درباره طرح‌های بزرگ است و این مذاکرات تاکنون هیچ نتیجه نداشته است اما سران سعودی می گویند، در مقاصد خود جدی هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
اینجاست که بیاد پیام تاریخی پیر جماران افتادم " نه شرقی نه غربی" وقتی وابستگی را قطع کنیم همه به ما مجبورند احترام بگذارند. روسیه و چین به وقتش دشمنیشان از غربیها کمتر نیست
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا شفای عاجل عنایت فرماید
آخرین اخبار