یک مسئول بلند پایه نفتی عراق گفت تولید کنندگان نفتی عضو اوپک و خارج اوپک باید هرچه سریعتر برای بازگردان موازنه به بازار جهانی نفت تلاش کنند تا زیان‌ها بیشتر از این نشود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز،"فلاح العامری،" نماینده عراق در سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک گفت تولید کنندگان نفتی عضو اوپک و خارج اوپک باید هرچه سریعتر برای بازگردان موازنه به بازار جهانی نفت تلاش کنند در غیر این صورت زیان‌هایی که مواجه آن هستیم بیشتر خواهد شد و  جبران این زیانها زمان زیادی خواهد برد.

وی درباره اینکه آیا کشورش به تولید کنندگانی خواهد پیوست که به توافق تثبیت تولید خواهند پیوست چیزی نگفت.

العامری که مدیر کل شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) نیز هست در کنفرانس نفتی آرگوس در ابوظبی گفت همه تولید گنندگان باید سریعا برای موازنه مجدد عرضه و تقاضای جهانی تلاش کنند.

ولی وی افزود هرگونه تغییر در طرح‌های تولیدی عراق باید با همکاری با شرکت‌های نفتی بین المللی که در میادین نفتی اصلی عراق حضور دارند انجام شود.

این مقام عراقی گفت فروپاشی و نوسان قیمت‌های نفت ارتباطی با تولید نفت عراق ندارد که طبق یک روال ثابت سالانه و در راستای تقاضای جهانی افزایش پیدا می کند.

وی افزود تولید نفت عراق در ژانویه به 4/775 میلیون بشکه در روز رسید و کشورش نزدیک به چهار میلیون بشکه از جمله محموله‌های منطقه کردستان عراق در روز را صادر می کند.

العامری گفت ما نمی خواهیم بازار از نفت لبریز شود و باید تقاضای سالانه را مد نظر داشته باشیم . عراق سهمیه خود در بازار نفت خام در آسیا،  اروپا،  و امریکای شمالی و جنوبی و بازارهای دیگر را حفظ خواهد کرد.

در همین راستا "عادل عبدالمهدی،" وزیر نفت عراق روز دوشنبه گفته بود این کشور برای افزایش تولید نفت خود به 7 میلیون بشکه در روز ظرف پنج سال آینده و صدور 6 میلیون بشکه نفت در روز برنامه ریزی می کند.

عبدالمهدی در بیانیه‌ای که در پایگاه وزارت نفت عراق قرار گرفت اعلام کرد، عراق از کل تولید گاز خود برای تامین سوخت مورد نیاز شبکه برق و بخش صنعت استفاده خواهد کرد و به حدود 300 میلیارد دلار سرمایه گذاری ظرف پانزده سال آینده نیاز دارد.

وزیر نفت عراق همچنین گفت نزدیکی بین تولید کنندگان داخل اوپک و خارج اوپک گامی مثبت برای تنظیم تولید است.

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت اوپک و روسیه / غیر عضو اوپک / و به عنوان بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان نفت در جهان، اخیرا موافقت کردند سطوح تولید را ثابت نگه دارند، با این حال، اعلام کردند این توافق منوط به پیوستن دیگران به آن است.

قطر، ونزوئلا و کویت که همگی از اعضای اوپک هستند نیز برای تثبیت تولید اعلام آمادگی کردند.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار