با تصمیم ریاض مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان عربستانی به لبنان، این کشور به شکست سیاست های خود در لبنان اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "تایمز آو اسرائیل"؛ به دلیل تغییراتی که در 48 ساعت گذشته از سوی عربستان و امارات اعمال شد، شهروندان این دو کشور دیگر نمی توانند به لبنان سفر کنند. عربستان علاوه بر وضع این قانون، اعطای 4 میلیارد دلار کمک مالی سالانه به لبنان را نیز متوقف کرد.

مردم لبنان در این نبرد اقتصادی نقش چندانی ندارند؛ نبردی که از سوی عربستان سعودی و حامیانش بر علیه ایران و کشورهای شیعه آغاز شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در نهایت به نظر می رسد یکی از حامیان اصلی و قدیمی لبنان تصمیم گرفته تا فاصله خود را با این کشور افزایش، و ضرر و زیان خود را کاهش دهد.

عربستان، لبنان را در کنترل ایران، حزب الله و اتحادیه جدیدی که بخش اعظمی از جمعیت لبنان را تشکیل می دهند رها می کند.

این تصمیم عربستان از چندین وجه، به منزله اعتراف به شکست این کشور در لبنان محسوب می شود. لبنان اکنون به شکل گسترده ای در کنترل ایران و حزب الله قرار دارد و هر کمکی به این کشور می تواند باعث افزایش توان حزب الله شود.

در همین حال ایران به سرعت وارد عمل شده تا جای خالی عربستان را پر کند. این کشور به تازگی اعلام کرد در صورت تقاضای رسمی لبنان مبنی بر دریافت کمک نظامی، ایران آماده است تا آن را برای لبنان فراهم کند.

بعید به نظر می رسد امارات و عربستان تنها کشورهایی باشند که ارتباط را خود با لبنان قطع کنند؛ ریاض معمولا تصمیمات خود را با حمایت کامل سایر کشورهای خلیج فارس اعمال می کند.
مشخص نیست این تغییرات در نهایت به چه نتیجه ای برسد؛ اما به نظر می رسد این تصمیمات باعث افزایش تنش ها در منطقه خواهد شد. شاید حتی سعودی ها در نهایت وارد نبرد سوریه شوند.

در همین حال آمریکا و روسیه سخت در تلاش هستند تا آتش بس موقت سوریه را حفظ کنند. این آتش‌بس پنج سال پس از آغاز درگیری های داخلی سوریه اعمال شده است و شامل گروه های تروریستی داعش و النصره نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
به امید خدا ادامه این کارها به نابودی آل سعود ختم شود.
آخرین اخبار