واشینگتن تایمز در گزارشی نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا درباره رویکرد کاخ سفید درباره آزمایش‌های موشکی ایران دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشینگتن تایمز در گزارشی به قلم "گای تیلور" نوشت: "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، از تصمیم دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور، برای مجازات نکردن ایران به دلیل آزمایش های موشکی اخیرش دفاع کرد؛ اما در عین حال گفت اگر باز هم آزمایش دیگری در ایران شود، ممکن است کاخ سفید با اعمال تحریم های جدید ضد تهران به آن پاسخ دهد.
 
واشینگتن تایمزدر پایگاه اینترنتی خود نوشت: کری با اشاره به دلسردی دولت به خاطر آزمایش هایی که ایران ماه اکتبر و نوامبر -پس از دستیابی به توافق هسته ای با آمریکا و دیگر قدرت های جهان- انجام داد گفت: ما به آنها اطلاع داده ایم که این اقدام تا چه حد موجب دلسردی و یاس ما شده است.

نمایندگان جمهوری‌خواه در حالی از کاخ سفید به خاطر پیشبرد روند لغو تحریم ها به موجب توافقنامه هسته ای انتقاد کرده اند که مقامات دولتی اذعان کردند دست کم یکی از آزمایش های موشکی که ایران انجام داده است، نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال 2010 است؛ قطعنامه ای که هدف آن، جلوگیری از توسعه موشک های بالستیک در ایران بود. "لیندسی گراهام،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی، در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنا که درخواست بودجه وزارت خارجه در آن ارائه شد، این موضوع را مطرح کرد، و خواستار پاسخ کری شد.

وی از کری پرسید آیا از تلاشی در کنگره - که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است - برای تشدید تحریم ها ضد ایران در پاسخ به آزمایش های موشکی این کشور استقبال خواهد کرد. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: با توجه به این واقعیت که ما به آنها هشدار داده ایم، در این مقطع از این اقدام استقبال نخواهم کرد؛ اما فکر می کنم اگر آنها تصمیم بگیرند آزمایش موشکی دیگری انجام دهند، این تلاش کنگره منطقی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار