رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات سالانه 20 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار از اردبیل به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: استان اردبیل توانایی صادرات سالانه ۲۰ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و ۳۰ هزار تن گوشت مرغ سالانه به کشور روسیه را داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ صادراتی بخش کشاورزی این استان گفت: اردبیل آماده صادرات سالانه ۱۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی به روسیه است.

رئیس سازما جهاد کشاورزی استان اردبیل صادرات عسل به کشور روسیه و کشورهای حوزه قفقاز را از دیگر ظرفیت های کشاورزی این استان برشمرد و ادامه داد: در این زمینه می توانیم سالانه ۵۰۰ تن عسل موم دار و ۱۰۰ تن شهد طبیعی به کشور روسیه صادر کنیم.

سروی با بیان اینکه باید برای توسعه اقتصادی بویژه اقتصاد کشاورزی این استان صادرات محصولات تولیدی این بخش در دستور کار قرار گیرد، متذکر شد: در این راستا افزایش صادرات محصولات تولیدی کشاورزی به روسیه در دستور کار است.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه طی سال گذشته میلادی بیان داشت: براساس این تفاهم نامه، استان اردبیل می تواند در زمینه صادرات محصولات عسل، گوشت سفید، تخم‌مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه به روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.