مردم استان اصفهان فردا هفتم اسفند ماه به پای صندوق های اخذ رای می روند تا حماسه ی وفاداری و ایستادگی دیگر در تاریخ این دیار ثبت کنند .

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مردم این استان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین استان های کشور در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همواره ثابت کردند که در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی پیشتاز هستند و این بار نیز با حضور اثر گذار خود حماسه ایی دیگر خلق خواهند کرد .

گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان اصفهان حاکی است شور و حال انتخاباتی از دیشب تا به امروز شدت بیشتری گرفته و مردم مشتاقانه منتظر فرارسیدن هفتم اسفند هستند تا در یکی از روزهای تاریخی سال همدلی و همزبانی دولت و ملت حضوری ماندگار در پای صندوق های رای به منصه ی ظهور برسانند .

نهاد ها ، سازمان ها ، تشکل های مردم نهاد ، شخصیت ها ، ورزشکاران ، هنرمندان ، فرهیختگان ، جامعه پزشکان ، مهندسان ، فرهنگیان ، دانشگاهیان و اقلیت های مذهبی در بیانیه هایی جداگانه ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات مصمم شده اند تا فردا با حضور در پای صندو ق های رای دو نهاد و نماد مردم سالاری دینی را تحقق بخشند .

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با سراسر کشور در 50 حوزه انتخاباتی استان اصفهان شامل 15 حوزه اصلی و 35 حوزه فرعی برگزار می شود.

استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش ، 106 شهر و یکهزار و 349 روستا است و برگزاری انتخابات در این منطقه در 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل انجام می شود.

این استان دارای جمعیت بیش از چهار میلیون و 866 هزارنفر است که حدود سه میلیون و 800 هزار نفر آنان حائز شرایط رای دادن هستند.

از سه میلیون و 800 هزار نفر حائز شرایط رای دادن در استان اصفهان 202 هزار نفر آنها به عنوان رای اولی برای اولین بار در انتخابات مشارکت می کنند.

68 هزار و 314 نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و آرای مردم این استان را در دو هزار و 320 شعبه ، جمع آوری می کنند که یکهزار و 962شعبه، ثابت و 358 شعبه سیار می باشد.

استان اصفهان دارای پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه است.




انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.