رئیس جمهوری گفت: انتخابات امروز نمادی از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی ماست.

روحانی: انتخابات امروز نمادی از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی ماستبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حوزه انتخابیه وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات امروز نمادی از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی ماست.

رئیس جمهوری اظهار داشت: به ملت بزرگ ایران برای حضور فعالشان در این روز سرنوشت‌ساز پای صندوق انتخابات در سراسر کشور تبریک می‌گویم .

 روحانی افزود: بنا بر گزارشاتی که اکنون دریافت کردیم امنیت کامل در سراسر کشور وجود دارد و حضور مردم هم در پای صندوق انتخابات بسیار پرشور است .

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه انتخابات امروز نمادی از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی ما است گفت: اگر قبل از پیروزی انقلاب دست‌های بیگانه برای اداره کشور تصمیم می‌گرفتند در طول این 37 سال این مردم ما بودند که با حضور در پای صندوق انتخابات با دستان پربرکت‌ خودشان برای کشور تصمیم گرفتند.

وی ادامه داد: امروز هم به دست و اراده و همت مردم دو نهاد بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شکل می‌گیرند .

 روحانی با بیان اینکه رای امروز مردم یک سرمایه‌گذاری بسیار پرسود است تصریح کرد: یک ساعت پای صندوق آرای بودن و آرا نوشتن و تحویل صندوق آرا دادن استفاده از ثمره چهار ساله برای مجلس شورای اسلامی و هشت ساله برای مجلس خبرگان خواهد بود.

رئیس جمهوری کشورمان تاکید کرد: کدام تجارت پرسودی است که یک ساعت کار و تلاش باشد چهار یا هشت سال آثارش امنیت ملی آرامش عزت سیاسی کشور امید به آینده و رونق اقتصادی باشد.

 روحانی یادآور شد: امروز مشارکت سیاسی به مفهوم امیدواری به آینده کشور است.

وی ادامه داد: مشارکت سیاسی هم به مفهوم اعتماد به نظام و هم کارگزاران این نظام است بنابراین امید و اعتماد سرمایه داخلی و بزرگی است که امروز هر دوی آنها به کمک آرای مردم امضا می‌شود.

 روحانی با بیان اینکه وقتی مردم در مشارکت سیاسی فعال‌اند انتظار ما این است که در مشارکت اقتصادی هم فعال باشند تا کشور را به نقطه‌ای برسانیم در شان ایرانیان فهیم داخل کشور و سراسر جهان باشد تاکید کرد: دولت آرا مردم را امانت بزرگ می‌داند و برای حراست از این امانت همه توان خود را به کار می‌گیرد.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: من به ملت عزیز اطمینان می‌دهم که وزارت کشور هیات‌های اجرایی نظارت و همه کشور و نظام تلاش می‌کنند تا انتخاباتی کاملا قانونی و سالم را امروز برگزار کنند تا هم افتخاری برای تاریخ ما باشد و هم افتخاری برای همه دوستان ما در سراسر جهان.

وی ادامه داد: امروز همه چشمان دوستان و دشمنان به ایران اسلامی دوخته شده و تردیدی ندارم ملت ایران مثل همیشه در این شرایط بسیار حساس، حماسه بزرگ دیگری را بر مبنای اراده، فهم و نظر خودشان خواهند آفرید.

رئیس جمهور کشورمان افزود: انتخابات رقابت است اما این رقابت تا ساعت 8 صبح دیروز وجود داشت و از ساعت 8 صبح دیروز دیگر رقابتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا صبح امروز هم فرصت برای فکر کردن و آماده شدن هماهنگی وجود داشت بنابراین امروز همه باید صرفا با آرامش پای صندوق آرا بروند و حماسه دیگری را هم رقم بزنند.

روحانی گفت: امروز که همه در پای صندوق آرا هستیم پیروزیم تمامی احزاب و جناح‌ها پیروز هستند اگر جناحی اکثریت آرا را ببرد اگر هم نبرد باز هم پیروز است این که همه آمده‌ایم احزاب فعال بودند همه به معنای پیروزی است اگر کسی به ظاهر بازنده باشد باز هم پیروز است.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات نشاط همگانی و سراسری برای همه کشور باشد.

رئیس جمهورمان خاطرنشان کرد: هر مجلسی با هر ترکیبی با نظر مبارک مردم به وجود بیاید برای ما محترم است و همه مردم به آرای اکثریت احترام می‌گذارند و ابتکار ما به اکثریت آرا است نگاه‌مان نیز به صندوق آرای انتخابات امروز خواهد بود.

وی یادآور شد: امیدواریم همه ملت‌ عزیز ما در این کار بسیار بزرگ پیروز و موفق باشند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: من دست همه آنهایی که امروز پای صندوق انتخابات آرای خود را به صندوق می‌ریزند را می‌بوسم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار