حجت السلام ابوترابی در بیان ویژگی های نماینده موفق مجلس شورای اسلامی داشتن نگاه ملی به مسائل، تحلیل درست محیط، تبدیل تهدیدها به فرصتها، فهم صحیح چالشها و داشتن روحیه تعامل با دستگاهها را 5 ویژگی نماینده موفق دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که برای زیارت امام هشتم به مشهد آمده است، با حضور در استانداری خراسان رضوی رای خود را به صندوق انداخت.

حجت السلام سید علی اکبر ابوترابی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات این دوره نیز همچون 38 سال گذشته باشکوه برگزار شد، گفت: این انتخابات علاوه بر اینکه نماد پیوند استوار ملت عزیر و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نماد اخلاق و امنیت ملی و همدلی و قانونمداری ملت ایران نیز هست.

وی ابراز امیدواری کرد: این انتخابات سبب افزایش اقتدار نظام و کارایی نهاد قانونگذاری نیز بشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاههای بخشی به مسائل، افراد را از حرکت در جهت مصالح ملی دور می کند، گفت: نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشند و نماینده باید مطالبات مردم در حوزه انتخابیه و بخشی را در چارچوب توجه به مصالح ملی پاسخگو باشد.

حجت السلام ابوترابی با بیان اینکه اگر منافع ملی توجه نشود قطعا نمی توانیم به نیازهای حوزه انتخابیه آنگونه که مورد انتظار است دست یابیم، افزود: مجالس هفتم و هشتم و نهم نماد تعامل هستند و ظرفیت بالایی در تعامل با قوا داشتند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده موفق باید 5 شاخصه داشته باشد، تصریح کرد: تعهد قلبی و التزام عملی به نظام و ارزشهای انقلاب که تعیین کننده مسیر حرکت و بیان کننده میزان نقش آفرینی در ارتقاء نهاد قانون گذاری کشور است اولین شاخصه نماینده موفق است.

حجت السلام ابوترابی فهم صحیح چالشهای فراروی نظام در داشتن تحلیل درست از محیط داخل و خارج کشور و تبیین نقاط ضعف و قوت و تبدیل تهدیدها به فرصتها را دومین ویژگی نماینده مجلس دانست و گفت: برخورداری از ظرفیت لازم برای فهم نقشه راه و ریل گذاری برای حرکت صحیح دستگاه اجرایی و برخورداری از روح تعامل و همکاری با نیروهای انقلاب و جریانات سیاسی وفادار به نظام برای افزایش سطح کارایی قانونگذاری در کشور برای بدون رفت از تنگناها را سومین و چهارمین ویژگی نماینده موفق مجلس برشمرد.

وی تاکید کرد: برون رفت از تنگناها نیازمند اجماع دستگاهها و رسیدن به تصمیمات مشترک است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مشکلات فراروی اقتصاد ملی را یکی از این تنگناها برشمرد و تصریح کرد: برای خلق اقتصاد بزرگ و مقاومتی نیازمند اجماع دولتمردان و تصمیم سازان کشور هستیم.

حجت السلام ابوترابی داشتن نگاه ملی و توجه به اسناد بالادستی و سند چشم انداز 20 ساله و سیاستهای ابلاغی رهبری برای حرکت رو به جلو راپنجمین ویژگی نماینده مجلس دانست.

وی با بیان اینکه نگاه مجلس معطوف به افزایش سطح تعامل با دستگاههای اجرایی برای پاسخ به نیازهای ملت بوده، تصریح کرد: این نگاه با توجه به رهنمودهای رهبری و ضرورت هماهنگی و همدلی مورد توصیه ایشان اتخاذ شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوای سه گانه باید با تعامل و گفتگو و مباحثه به نقشه راه اجماعی برسند و یک حرکت اجماعی داشته باشند، گفت: اگر بنا بر کاهش تعامل قوا باشد از کارایی آن کاسته می شود.

حجت السلام ابوترابی درباره مجلس خبرگان پنجم نیز تاکید کرد: با توجه به بصیرت و عمق فهم سیاسی ملت، در مجلس خبرگان پنجم نیز شاهد شکل گیری یک مجلس مقتدر با بالاترین سطح التزام به اصول و مبانی قطعی اسلام و آرمانها و اندیشه های امام و رهنمودها و سیاستهای تبیین شده رهبری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آنچه مردم انتخاب می کنند در کلیت کاملا در مسیر آرمانهای نظام و رهبری ایفای نقش خواهد کرد، تاکید کرد: دو مجلس دهم شورا و پنجم خبرگان به افزایش اقتدار ملی کمک خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی کارنامه مجلس نهم را نیز موفق توصیف کرد و گفت: مجلس در بعد سیاست خارجی قوی و مقتدر است و در موضوع کلیدی هسته ای با اقتدار از مساله هسته ای دفاع کرد. همچنین در مسائل منطقه ای مواضع روشن و شفاف اتخاذ می کند و نسبت به افزایش اقتدار و تحکیم ارکان مقاومت اسلامی التزام دارد.

حجت السلام ابوترابی تعامل مجلس در حوزه داخلی با دستگاههای اجرایی برای برون رفت از چالشهای اقتصادی را نیز خوب توصیف کرد.

وی نامزد شرکت درانتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.