حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی طی پیامی درگذشت فرج الله سلحشور کارگردان قرآنی سریال یوسف پیامبر(ع) را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با صدور پیامی درگذشت فرج الله سلحشور را تسلیت گفت.

 
متن این پیام به این شرح است:
 
کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون
 
درگذشت بازیگر و کارگردان متعهد و انقلابی مرحوم فرج الله سلحشور که عمر بابرکت خویش را صرف اشاعه و ترویج مضامین قرآن و عترت کردند موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.
 
مرحوم سلحشور با خلق سریال ها و فیلم های مذهبی و معنوی همچون یوسف پیامبر، مردان آنجلس،توبه نصوح، ایوب پیامبر و غیره نام خود را در حوزه قرآن و عترت ماندگار کرد.
 
وی در راستای بسط و گسترش مضامین و مفاهیم اهل بیت(ع) تا روزهای پایانی عمر شریف خود تلاش وافر و بی ادعایی داشت و همواره الگو و ملجأیی مطمئن و موثق برای جامعه هنری کشور بود.
 
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه قرآنی کشور مصیبت تأثر بار فقدان این مروج فرهنگ قرآن و عترت را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مزید غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت می نمایم.

 محمدرضا حشمتی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 
 فرج‌الله سلحشور متولد سال ١٣٣١ از قزوین؛ بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان انقلابی کشورمان است. این مرحوم در سال‌های اخیر کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی - مذهبی چون ایوب پیامبر، اصحاب کهف و یوسف پیامبر را برای صداوسیمای جمهوری اسلامی برعهده داشته است.
سلحشور فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم «توبه نصوح» آغاز کرد. سلحشور کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر (ع) را به عنوان کارگردان در کارنامه خود دارد.
این هنرمند چند سالی بود که فیلمنامه سریال حضرت موسی (ع) را آماده ساخت کرده بود که متاسفانه هیچ گاه صدا و سیما و نهادهای دیگر حاضر به سرمایه‌گذاری در این کار نشدند. این مسئله در حالی بود که سریال «یوسف پیامبر(ع)» وی توانسته بود در گیشه، فروش بسیار موفقی داشته باشد.
مراسم تشییع پیکر این کارگردان فقید ساعت ١٠ فردا، ٩ اسفند از محل بلوار اشرفی اصفهانی، ابتدای ورودی باغ‌فیض به سمت امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون(ع) برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار