آیت‌الله بحرالعلوم میردامادی گفت:غربی‌ها بایزید، خرقانی، محی‌الدین و حلاج را می‌ستایند تا برای عرفان جایگزین درست کرده و قرآن و عترت را کنار بزنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی استاد حوزه علمیه نجف اشرف در ادامه دوره مباحث فقه‌الامامه که در مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) قم برگزار شد با اشاره به اینکه غربی‌ها از عرفان شرق مى‌گویند و بایزید، خرقانی، محی‌الدین و حلاج را می‌ستایند بیان کرد: همه‌ این کارها برای این است که به زعم خودشان برای عرفان جایگزین درست کرده و قرآن و عترت را کنار بزنند.

وی افزود:
اگر قصد آنها عرفان واقعی باشد، چرا عرفان معصومین (ع) را مورد دقت قرار نمی‌دهند؟ مگر نهج‌البلاغه کتاب عرفان نیست؟ مگر ادعیه مأثوره منشور عرفان نیستند؟ مگر در غیر از مکتب قرآن و عترت، عرفان پیدا می‌شود؟

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با بیان اینکه متاسفانه بعضى از اهل حوزه و دانشگاه هم با این نوع تبلیغ سوء، همراه شده و نادانسته آب به آسیاب دشمنان اسلام مى‌ریزند خاطرنشان کرد: اینان باید بدانند این همه ترویج تصوف از طرف مستشرقین مانند ماسینیون براى این است که دیندارى در اثر شطحیات و سخنان این گروه سیاسی به بی‌دینی و الحاد کشیده می‌شود و این مبارزه فرهنگی با دین، خواست و هدف یهود است.

آیت‌الله بحرالعلوم میردامادی
به نمونه‌ای از اقدام به تحریف قرآن و روایات اشاره کرد و گفت: ماسینیون جاسوس فرانسه و عامل استعمار در کشورهاى اسلامى با همین هدف، طرح تغییر لغت عربى را داده است که با این طرح نگاه مردم به قرآن فقط به عنوان یک کتاب مقدس است و تدبر در قرآن و بهره‌گیرى از روایات به تعطیلی مى‌انجامد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار