هنرمندان و بازیگران حاضر در مراسم تشییع فرج الله سلحشور، از خاطرات و روزهای همکاری با او گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرج‌الله سلحشور کارگردان نام‌آشنا و انقلابی کشورمان، صبح امروز با بدرقه سیل عظیمی از دوستداران و همراهانش رهسپار جایگاه ابدی خود در امامزاده باغ فیض شد. در بین جمعیت محزون، هنرمندان سرشناس و همکاران آن مرحوم نیز حضور داشتند تا در لحظات آخر، او را بدرقه کنند. به همین بهانه با چند تن ار همکاران و هنرمندان حاضر در این مراسم گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

مصطفی زمانی: سه سال از بهترین عمرم را در «یوسف پیامبر» گذراندم
اولین کارم را با سلحشور شروع کردم و سه سال از بهترین عمرم را در پروژه «یوسف پیامبر» گذراندم. سلحشور کارگردانی دوست داشتنی بود که علاقه بسیاری به آثار قرآنی داشت و وقتی بر پایه اعتقاداتش صحبت می‌کرد. ایمان داشت که آن کار به ثمر خواهد نشست.

خاطرات بسیاری از او در ذهن دارم که بارزترین آن صبوری وی بود و اینکه همیشه احترام را شرط اول تمام کارهایش می‌دانست.

سید جواد هاشمی:جسم سلحشور رفت، اسم او اما باقی است
من و تمام همکاران و دوستان و همراهان مرحوم سلحشور خاطرات بسیار شیرینی با او داریم. خاطراتی که مملو از رفاقت و نزدیکی با اوست.

محال ممکن است کسی از نزدیکان و دوستان خاطره بدی را از او به یاد داشته باشد و اینها همه به خاطر صفای دل و باطن آن مرحوم است. امیدوارم خداوند او را رحمت کند.

اولین همکاری من با سلحشور در فیلم «پرواز در شب» بود. در دومین فیلمم نیز با وی به مدت شش ماه همسنگر بودم زیرا در آن زمان فیلم‌های جنگی در سنگر کار می‌شد؛ بعد از این همکاری‌ها نیز رفاقتمان پا بر جا ماند.

برای مجموعه «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» در کنار مرحوم نبودم. امیدوارم ساخت پروژه «حضرت موسی (ع)» توسط دوستان و همراهان وی محقق شود و اگر من توفیق داشته باشم، به نام فرج‌الله سلحشور در این کار حضور پیدا کنم.

آنچه از رفتگان عرصه هنر باقی و یادگار می‌ماند، اسم آنهاست. جسم می‌رود و چیزی که باقی می‌ماند اسم است.


محمد صارمیان:امیدوارم تمام هنرمندان این گونه مورد استقبال مردم قرار بگیرند
درگذشت فرج‌الله سلحشور را به خانواده محترم جامعه هنری و مردم کشورم تسلیت عرض می‌کنم. خیلی خوشحالم که مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم با چنین وضعیت پرشور و محترمانه‌ای برگزار شد.

سلحشور مردی شریف و محترم بود. من به عنوان یک بازیگر این موضوع را بیان می‌کنم و احترام زیادی برایش قائل بودم.

از خداوند برای آن بزرگوار طلب آمرزش می‌کنم. امیدوارم همه هنرمندان ما با هر نوع تدبر و اندیشه به همین شکل مورد استقبال مردم قرار بگیرند.


عباس غزالی: سلحشور نشان داد هنر و اعتقاد مکمل هم است
فوت آقای سلحشور را به جامعه هنری علی‌الخصوص خانواده او و تمام همکاران و تمام کسانی که با او هم مسیر بودند، تسلیت عرض می‌کنم. روح فرج‌الله سلحشور شاد.

سن کمی داشتم که در مجموعه «یوسف پیامبر» در یازده قسمت ابتدایی که مربوط به دوره نوجوانی حضرت یوسف (ع) بود نقش یکی از برادران یوسف را بازی می‌کردم و توفیق داشتم هفت ماه در خدمت فرج الله سلحشور باشم.

چیزی که از ابتدا در مورد مرحوم سلحشور برای من مسلم بود، اعتقاد حاج آقا بود. ظاهر و باطن او یکی بود. او کسی بود که مسیر خود را مشخص کرده و تا لحظه آخر پای هدف خود ایستاده بود. این موضوع در کارها و آثار او جریان و موج داشت. او از عمق دل کار می‌کرد به همین دلیل آثارش به دل مردم می‌نشست.

حضور این جمعیت پرشور نشان می‌دهد که حاج آقا دارای چه شخصیتی بود و چه مسیری را برای خود انتخاب کرده بود. حال و هوای امروز بیانگر این است که هنر از اعتقاد جدا نیست و اینها مکمل هم هستند. حاج‌آقا این موضوع را در کارهایش ثابت کرد.

صحبت‌هایی برای حضورم در این پروژه شده بود؛ اما با بیماری حاج‌آقا وقفه‌ای طولانی در این قضیه افتاد. اما مطمئنم همکاران درجه یک او مانند آقایان شورجه و بحرانی  مسیر آن بزرگوار را ادامه می‌دهند و اگر قسمت باشد، ان‌شاءالله من نیز در این کار حضور خواهم یافت.

ما یکی از هنرمندان معتقدمان را از دست دادیم. از همه کسانی که پیام مرا می‌خوانند، تقاضا می‌کنم با ذکر یک صلوات حاج‌آقا را بدرقه کنند.


ابوالفضل همراه:فرمانده گردان کمیل هنوز زنده است

خدمت مردم شریف و هنردوست ایران عرض تسلیت دارم و برای خانواده آن بزرگوار آرزوی صبر و سلامتی و علو درجات از درگاه خداوند را خواستارم.

در حدود دو ماه پیش به دفتر استاد سلحشور رفتم تا در پروژه جدید او مشغول شوم؛ اما فرصتی برای این کار و من فراهم نشد.مرحوم سلحشور را از قدیم می‌شناختم. امیدوارم دوستان و همراهان محترم او بتوانند مسیر او را ادامه دهند.

من به ذکر یک جمله از فیلم «پرواز در شب» که استاد در آن ایفای نقش می‌کرد، بسنده می‌کنم. صحنه‌ای که مرحوم سلحشور از جا برمی‌خیزد و در اوج ناامیدی می‌گوید «منم مهدی نریمان فرمانده گردان کمیل. کمیل هنوز زنده است». من نیز فکر می‌کنم، استاد سلحشور، فرمانده گردان کمیل در فیلم «پرواز در شب» هنوز زنده است. گردان کمیل همان هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی است.


محسن میرباقری:روح معنوی سلحشور در کارهایش منعکس شده است
من به نوبه خود رحلت برادر بزرگوار و نورانی جناب آقای سلحشور که هنرمندی متعهد و مقید به قرآن و اهل بیت بود را به همه عزیزان و آشنایان، ملت و بازماندگانش تسلیت عرض می‌کنم.

برادری که من شاهد بودم مقید به نماز جماعت اول وقت بود. به طوری که در همان دفتر کارش به همراه همراهانش اقامه نماز می‌کرد.

سلحشور روحی معنوی وعارفانه داشت که در سریال‌ها و فیلم‌هایش منعکس بود. این حال وهوا را به کارهایش نیز منتقل کرده بود. در آثاری مانند «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر».

ان‌شا‌ءالله خداوند او را مورد رحمت ومغفرت خود قرار دهد و به بازماندگانش نیز صبر و اجر عنایت کند. امیدوارم خداوند زمینه لازم برای ساخت فیلمنامه «حضرت موسی (ع)» را نیز فراهم کند و این اثر به دست برادران متعهد به قرآن به ثمر برسد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار