آلبوم مشترک پیمان سلطانی و سالار عقیلی منتشر می‌شود

«عاشق می‌شویم» دومین همکاری پیمان سلطانی و سالار عقیلی پس از تصنیف جاودانه ی ملی- میهنی «ایران جوان- وطنم» همین هفته منتشر می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «عاشق می‍شویم» مجموعه ای عاشقانه است متشکل از 11 ترک، که از این میان 4 ترک، 4 تصنیف این آلبوم را تشکیل می‌دهند. «عاشق»، «معشوق»، «آتش دل» و «عاشق مشو» نام این تصنیف‌هاست که اشعار آنها به ترتیب از غلامرضا سلیمانی، ضیاالدین ناظم‌پور، پژمان بختیاری و رضا ثابتی است. دو تصنیف اول به طور کامل متعلق به پیمان سلطانی است و در ساخت دو تصنیف «آتش دل» و «عاشق مشو» از دو ملودی قدیمی استفاده شده است و بر روی آنها آهنگسازی و تنظیم مجدد صورت گرفته است. ملودی اولیه «آتش دل» متعلق به مرتضی نی‌داوود است و محمود ذوالفنون هم صاحب ملودی دوم «عاشق مشو» است.  دو تصنیف اول این آلبوم در بیات اصفهان ساخته شده و «آتش دل» و «عاشق مشو» هم به ترتیب در «شور» و دشتی» ساخته شده‌اند. 

بقیه قطعات این آلبوم علاوه بر یک ساز و آواز با شعری از حافظ، اجرای واریاسیون¬های سازی متعددی بر اساس تصنیف عاشق و تصنیف معشوق است که توسط تار، عود، کمانچه و قیچک نواخته شده¬اند.  
ساعد مشکی گرافیست شناخته شده کشورمان، طراحی جلد این آلبوم را به عهده داشته است. 

گفتنی است؛ مراسم رونمایی از این آلبوم در آمفی تئاتر موسسه ی بهاران مدرسه ی تخصصی ادبیات واقع در تهران آدرس یک: میدان فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک 21 ساعت 17 آدرس دو: خیابان ولی عصر، بالاتر از زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21 ساعت 17  تلفن 88944906-88892228 برگزار می‌شود. 

آلبوم «عاشق می‌شویم» توسط موسسه جامه دران و با حمایت معنوی کمیته ملی ایکوم ایران منتشر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار