وبسایت نشنال با انتشار گزارشی دلایل امتناع عربستان از کاهش تولید نفت را بررسی کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، عربستان سعودی موافقت کرد ماه آینده با روسیه، ونزوئلا و دیگر کشورها در خصوص نگه داشتن تولید نفت در سطح ماه ژانویه دیدار کند؛ اما «علی النعیمی،» وزیر نفت عربستان در کنفرانس هیوستون و در ملاقات با تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا هرگونه کاهش تولید را رد کرد.

سیاست‌های عربستان و اوپک برای تعیین بهای نفت از سال 2010 تا 2014 به گونه‌ای بود که تولیدکنندگان غیر اوپک نیز از شرایط موجود راضی بودند؛ اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد این سیاست‌ها ادامه یابد.

درواقع عربستان هیچ اقدامی برای ثبات بهای طلای سیاه در بازار جهانی نفت انجام نمی‌دهد. النعیمی و سهيل المزروعي -وزیر انرژی امارات متحده-‌ مکرراً اعلام کرده‌اند تعیین بهای نفت را به بازار می‌سپارند. المزروعی همچنین بر این باور است که بازار در پایان به نفع  تولیدکنندگانی است که نفت را با بهای کم تولید می‌کنند. تولید کنندگان نفت خلیج فارس عزم خود را جزم کرده‌اند تا بهای نفت را در همین میزان پایین نگه دارند؛ این اقدام در دراز مدت سهم آنها در بازار طلای سیاه را افزایش می‌‎دهد.

در حال حاضر بهای نفت به دلیل افزایش تولید عراق و ایران لطمه خورده است. تحریم‌های بین المللی علیه ایران به تازگی لغو شده‌اند و تولید نفت این کشور در 2 ماه نخست سال 2016 بهای نفت «برنت» و «وست تگزاس اینترمیدیت» را به 20 دلار رسانده است. «برنت» با بهای 35 دلار و 10 سنت و «وست تگزاس اینترمیدیت» با بهای 32 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

در شرایط کنونی منطق حکم می‌کند که عربستان تولید خود را کاهش دهد. بنابر گزارش‌ها عربستان به طور پنهانی تولید خود را در ماه‌های اخیر ثابت نگه داشته است. مشاهدات برخی تحلیلگران نشان می‌دهد هر چه استفاده عربستان از نفت برای تولید برق افزایش یابد، صادرات طلای سیاه در تابستان کاهش می‌یابد. البته ممکن است نفت خام و گاز طبیعی ذخیره شده، صادرات این کشور را در همان میزان نگه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
آل سعود نا دان توسط حکامی اداره می شود که حاضرند برای اثبات نوکری به استکبار حکومتشان را فدا کنند !!!!!!!
آخرین اخبار