استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه كشت گياهان دارويی در زمين های جنگلی، منابع ملی و مشتثنيات، نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه ای استان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی، در نشست كارگروه توسعه گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد تأکید کرد: توسعه كشت گیاهان دارویی در استان، سبب جلوگیری از انقراض برخی گونه های گیاهی می شود. 

وی، با اشاره به اجرای پایلوت كشت گیاهان دارویی، به عنوان یكی از مهمترین طرح های اقتصادی در شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، افزود: توسعه این كشت در زمین های جنگلی، منابع ملی و مشتثنیات، با استفاده از توان بخش خصوصی، نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه ای استان دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به همین منظور، باید اطلاع رسانی به مردم درخصوص ترویج توسعه كشت گیاهان دارویی، در برنامه های اولویت دار دستگاه های اجرایی متولی قرار گیرد.

سلیمانی اضافه كرد: افزایش اشتغال و كاهش نرخ بیكاری، رونق اقتصادی، رشد سرانه فضای سبز، صرفه جویی در مصرف آب، و جذب گردشگران داخلی و خارجی، از مهمترین دستاوردهای توسعه كشت گیاهان دارویی در استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار