معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات 100 هزار تن سیب زمینی از استان اردبیل به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی به کشورهای همسایه صادر شده است، افزود: پرداخت مشوق با هدف حمایت از صادرکنندگان و رونق صادرات سیب‌زمینی است.

وی با بیان اینکه این مشوق هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلو سیب‌زمینی است، گفت: از ۱۰۰ میلیارد ریال، ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بخش قابل توجهی از سیب‌زمینی تولیدی مازاد بر مصرف است و به دلیل محدودیت انبارهای نگه داری صادرات تنها راهکار ایجاد ارزش افزوده برای این محصول است.

پرتوی افزود: سالانه ۸۳۰ الی ۸۵۰ هزار تن تولید سیب‌زمینی داریم که به منظور ایجاد ارزش افزوده این محصول دو راهکار صادرات و ایجاد واحدهای فرآوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه سیب‌زمینی نیمه سرخ شده منحمد در شهرک شماره یک در حال اتمام است، تاکید کرد: این کارخانه سالانه به ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.