مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: 17 هزار مسکن برای افراد زیرپوشش کمیته امداد در مناطق روستایی و شهری خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محسن مسعودیان راد در نشست خبری همزمان با فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هفته احسان و نیکوکاری افزود: امیدوریم بتوانیم دربازه زمانی کوتاه مدت مشکل مسکن مستضعفان و محرومان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار"بهارهمدلی شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری" 12 تا 14 اسفند در سراسر خراسان رضوی برگزار می شود گفت : 10 پایگاه در مدارس استان ، 3 هزار و پانصدو چهل و هشت پایگاه ثابت و سیار در مساجد ، مراکز خیریه ، مصلی های نماز جمعه ، ادارات و معابر عمومی خراسان رضوی کار جمع آوری کمک های مردمی را بر عهده دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه باید کمک های کمیته امداد به محرومان را ساماندهی کنیم، افزود: امسال 30هزار و 300 میلیارد ریال در اختیار محرومان و مستضعفان قرار داده ایم که از طریق پرداخت های معیشتی و تسهیلات بانکی که 1360میلیارد ریال در غالب وام های که بیشترین قسمت آن تامین شده است.

مسعودیان راد گفت: دراستان 171 هزار و سیصد و هشت هزار خانواده تحت غالب 391 هزار و 559 نفر مددجو زیر پوشش کمیته امداد هستند که از خدمات کمیته امدادامام خمینی(ره) بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد:4 هزار و دویست و هشتاد وهشت دانشجوی تحت پوشش در استان داریم و همچنین 21 هزارو ششصد و شصت و هشت دانش آموزنیز تحت پوشش کمیته امدادهستند و 500 نفر کارآفرین نیز داریم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود:امسال در مجموع 50 میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری شده است و 4 میلیارد ریال وجه نقد و 10 میلیارد ریال و همچنین 36 میلیارد ریال مابقی هم مربوط به سایر کمک‌ها و هدایا بوده که توسط مجموعه‌های مانند مساجد جمع‌آوری شده و در اختیار محرومان منطقه و محله قرار گرفته است.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه تاکنون 7 هزار جهیزیه برای نیازمندان و افراد تحت پوشش توزیع شده است،گفت: 600 سری جهیزیه دیگر هم با ارزش 40 میلیارد ریال آماده شده است و هم اکنون نیز 2000 هزار مددجو کمیته امداد نیازمند جهیزیه هستند.

وی با اشاره به اینکه کمک به مشاغل خانگی می تواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند که کمیته امداد در این زمینه فعالیت دارد ،تصریح کرد:کمیته امداد با دادن تسهیلات به مددجویان و کارآفرینان زیر پوشش باعث کار آفرینی هم برای خود افراد تحت پوشش و هم باعث ایجاد اشتغال برای دیگر افراد تحت پوشش شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال 5 هزار و 7 مورد ایجاد شغل با مبلغ 57 میلیارد ریال داشته‌‌ایم، گفت: توجه به روستاها مورد تأکید بوده و مشاغل و صنایع خانگی در روستاها در حال طراحی بوده و بالغ بر 2 هزار طرح مولدهای انرژی خورشیدی هم از طریق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با 20 سال اشتغال پایدار و درآمد تضمینی 700 تا 800 هزار تومانی به وجود آمده که مراسم جشن اشتغال پایدار و تولید انرژی هم در اوایل اردیبهشت ماه سال 1395 با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.