بزودی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر از زباله پاکسازی و از ورود زباله‌های بالادست به رودخانه و شاخه گرگر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان با همکاری معاونت میراث فرهنگی و مرکز قنات نوع دوم یونسکو در یزد با برگزاری یک کارگاه آموزشی، موضوعات مربوط به میراث آب و همچنین نظام آبی ـ تاریخی شوشتر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون میراث فرهنگی کشور، گفت: با توجه به این که نظام آبی ـ تاریخی شوشتر به ثبت جهانی رسیده اما به دلیل آن که شهر تاریخی شوشتر در زمان ثبت پرونده در شرایط مناسبی قرار نداشت این فرصت فراهم نشد که شهر در مجموعه سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر به ثبت برسد.

محمدحسن طالبیان،افزود: در حال حاضر تمام تلاش سازمان میراث فرهنگی این است که شهر شوشتر با کمک و همکاری دستگاه‌های مربوطی و مسؤولان محلی و استانی سامان پیدا کند تا مجموعه شهر و سازه‌های آبی شوشتر به عنوان یک ثروت فرهنگی و تاریخی حفظ  شود.

وی اظهار داشت: قرار است وزارت نیرو با استفاده از مکانیزم پاکسازی آب مانع از ورود زباله به شاخه رود گرگر شود. با این روش زباله‌ها از بالادست فیلتر و تحویل شهرداری داده می‌شود تا آب زلال وارد چرخه آبی سازه‌های جهانی شوشتر شود.

طالبیان خاطرنشان کرد: معاونت میراث فرهنگی با همکاری وزارت نیرو طی یک توافق متعهد شدند که طرح جامعی برای گردشگری فرهنگی آب ارایه دهند تا گردشگری فرهنگی آب در خوزستان شکل جدی‌تری پیدا کند.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، سازه ، آبی ، شوشتر ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.