سخنگوی دولت گفت: انتخابات 94 در راستا و تکمیل انتخابات 92 بود.

انتخابات 94 در راستا و تکمیل انتخابات 92 بودمحمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ سوال به خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه با توجه نتایج مجلس، آیا طبق تمایل رئیس جمهور، انتخابات 94 شبیه انتخابات 92 بود، افزود: انتخابات 92 یک مشخصه داشت و همه با امید و اعتماد در این عرصه ورود کردند و پاسخ خود را دریافت کردند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: بر اساس اعتماد مردم به اظهارات و وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه تحریم‌های ظالمانه را با حفظ حقوق ملی از مردم دور خواهیم کرد، این اتفاقات افتاد. 

وی تصریح کرد: مردم دیدند در سایه آن اعتماد زنجیرهای تحریم های از پای ملت برداشته شد، کشورهایی که بالاتر از مدیران کل خود اجازه نمیدادند به ایران سفر کنند اکنون رئیس‌های جمهورشان یکی پس از دیگری به ایران میایند و رئیس جمهور ما را با احترام به کشورهای اروپایی دعوت می‌کنند.

نوبخت اظهار داشت: امروز مردم می‌بینند که فضا بعد از انتخابات سال 92 به وجود آمده است، اگر مردم اعتماد نمی‌کردند قطعا این فضا امکان ناپذیر بود.

سخنگوی دولت افزود: ما همواره از حمایت های مقام معظم رهبری برخوردار بودیم و پیروزی برجام هم پیروزی نظام بود و آن اقدام منجر شد که نظام در سایه این انتخاب مردم به موفقیت هایی دست یابد.
 
وی تصریح کرد: مردم همچنان به لیست امید رای دادند، اعتماد کردند و انشاالله فضای جدیدی که بین دولت و مردم به وجود می‌آید باعث بهبود وضعیت اشتغال و وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورمان خواهد شد، انتخابات سال 94 هم در راستا و تکمیل سال 92 بوده است؛ این انتخابات گام دوم اعتلاف یا هماهنگی مردم با دولت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامات دولت در جهت کنترل قاچاق میوه شب عید تصریح کرد: در خصوص میوه های قاچاق در بازار دولت در جهت تقویت محصولات داخلی برآمد و برای تهیه 42 هزار تن پرتغال و 18 هزار تن سیب برنامه ریزی کرد تا از باغداران داخلی برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کند.

نوبخت اظهار داشت: بنابر آخرین گزارشها چیزی حدود 32 هزار تن پرتغال خریداری شده و 12 هزار تن سیب آماده عرضه به بازار است و ما معتقدیم که باید از زارعین و کشاورزان خودمان حمایت کنیم، کیفیت محصولات ما آنقدر خوب است که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد به همین دلیل میخواهیم به صادرات میوه های داخلی نیز کمک کنیم و برای صادرات غیر نفتی که شامل میوه هم میشود هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

وی اظهار داشت: انتظار داریم ستادی که در این ارتباط وجود دارد برای مقابله با واردات میوه های قاچاق وارد کار شود، دستگاه قضایی هم با افرادی که کار قاچاق را انجام میدهند وارد عمل شود و با آنها برخورد کند تا به این طریق از پدیده نگران کننده قاچاق جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار