با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری جام جهانی 2018 روسیه، مسکو در تلاش است هرچه سریع تر خود را برای این رویداد مهم آماده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فوربز در مطلبی نوشت: روسیه دو سال دیگر جام جهانی 2018 را در 13 شهر میزبانی می کند. مسکو امیدوار است تصویر خود را با برگزاری این رویداد ورزشی جهانی بهبود بخشد. واقعه ای که می تواند اعتبار و نفوذ این کشور در مجامع بین المللی را بهبود بخشد. چین به همین دلایل میزبانی المپیک را پذیرفت.

روسیه امیدوار است اشتباه برزیل در زمینه وعده بازسازی زیرساخت های قدیمی و اشتباه آفریقای جنوبی در صرف هزینه 3.8 میلیارد دلاری یا 10 برابر رقم پیش بینی شده، نیز تکرار نکند.

این کشور در ابتدا بودجه ای 19 میلیارد دلاری برای هزینه های جام جهانی اختصاص داد. 40 درصد این مبلغ برای بهبود زیرساخت ها، هتل ها، وسایل حمل و نقل، ساخت و تعمیر استادیوم ها اختصاص داده شده بود. مدتی پیش روسیه بودجه خود را به 11.8 میلیارد دلار کاهش داد. دولت فدرال روسیه، اولویت را به ساخت مراکز خدمات درمانی، نوسازی فرودگاه ها و خطوط ریلی سریع السیر اختصاص داده است. به همین خاطر 25 مرکز اقامتی و هتل از طرح ساخت خارج شدند. کرملین متوجه شده که با استفاده از منابع محلی می تواند هزینه های ساخت را کاهش دهد. به خصوص با کاهش ارزش روبل در برابر دلار استفاده از منابع و ابزار داخلی صرفه جویی بسیاری را برای این کشور به همراه داشته است.

با کاهش های پیاپی و کاهش اخیر 80 میلیون دلاری، بودجه فعلی جام جهانی روسیه در سطح 8.15 میلیارد دلار قرار دارد. در حال حاضر بیش از نیمی از مبلغ فعلی از سوی دولت روسیه تامین می شود و باقی آن از سوی شرکت های خصوصی و دولت های محلی تامین خواهد شد. به نظر می رسد که این کشور امیدوار است هزینه جام جهانی 2018 همانند المپیک زمستانی 2014 رشدی غیر قابل انتظار نداشته و در سطح قابل قبولی باقی بماند. 

با این حال روسیه چندان نگران وضع مالی و اقتصادی جام جهانی نیست؛ بلکه نیروهای افراطی چچن باعث شده اند تا این کشور به فکر امنیت برگزاری جام جهانی باشد. روسیه پس از حملات پاریس وعده داد سطح امنیتی شهرهایش را افزایش دهد. مشخص نیست این کشور تاکنون چه میزان هزینه برای بهبود وضع امنیتی صرف کرده است. 

پس از حملات پاریس، بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند جام جهانی هدفی ممکن برای تروریست ها محسوب می شود؛ اما در نظر داشته باشیم این اولین بار نیست که روسیه با مشکل تروریست ها مواجه شده است. این کشور در سال 1999 درگیر نبردی با نیروهایی مشابه شد و به همین دلیل توان ارزیابی مشکلات احتمالی را دارا است.

شاید هنوز تا زمان برگزاری مسابقات فرصت باقی مانده باشد؛ اما باید امید داشت که این کشور هرچه سریعتر دشمنان احتمالی اش را شکست دهد و برای جام جهانی آماده شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
می دانید چرا این رسانه ها دست از سر روسیه بر نمی دارند ؟ من که نفهمیدم. حتما همه چیز در کشورشان خوب است که به فکر اصلاح دیگر کشورها افتاده اند.
آخرین اخبار