تبریز؛

لزوم ایجاد چرخه مالی قدرتمند در کنار گردشگری جذاب در ارس

مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: ایجاد چرخه قدرتمند مالی در کنار توسعه گردشگری برای ارس ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ترکان در نشست با سرمایه گذاران ارس گفت: بانک های آف شور برای اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران در ارس ایجاد شود تا بتوانیم منابع مالی بین المللی را به کمک منطقه آزاد ارس بیاوریم و چرخه قدرتمند مالی در ارس ایجاد کنیم.

وی همچنین بر تسریع در مکان یابی فرودگاه ارس تاکید کرد و افزود: منطقه آزاد ارس باید به مرکز جذب سرمایه و گردشگری تبدیل شود و برای توسعه درآمد پایدار صنعتی و گردشگری وجود فرودگاه در ارس ضروری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار از طریق گردشگری گفت: همه گروه های درآمدی از ظرفیت های ارس استفاده کنند ولی نقش گروه های پردرآمد گردشگری بواسطه اثر اقتصادی و گردش بالای پولی که در منطقه ایجاد می کنند پررنگ تر است.

ترکان در ادامه با اشاره به موقعیت منحصر به فرد منطقه آزاد ارس گفت: سواحل ارس جزو زیباترین مناطق کشور است و از اینرو بدنبال ایجاد دو هزار ویلا در قالب 10 دهکده ساحلی در امتداد رود ارس باشید.

ترکان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سرمایه گذاران گفت: حذف گمرک منطقه آزاد صحت ندارد چرا که گمرک مناطق آزاد در قانون آمده و با قانون قابل تغییرمی باشد.

مشاور عالی رئیس جمهور در پایان خواستار تشکیل انجمن فعالان اقتصادی ارس توسط سرمایه گذاران و تلاش مضاعف مسئولان و سرمایه گذاران جهت تبدیل اقامت های یک روزه ای گردشگران به اقامت های یک هفته ای منطقه آزاد ارس شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس با چالش ها و مشکلات پیش رو آشنا شد و در خصوص رفع آنها دستوراتی صادر کرد.

لازم به توضیح است اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قالب هیاتی دیشب در ارس حضور پیدا کردند و از پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس بازدید کردند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.