استاندار خراسان رضوی توسعه مناسبات با کشورهایی که در دوران تحریم با ایران همکاری داشتند را اولویت ایران دانست و خواستار گسترش مناسبات با هندوستان شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در دیدار با سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سطح مطلوب روابط دو کشور و سابقه ذهنی خوب مردم ایران از هندوستان، گفت: این روابط همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل استوار بوده است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه برقراری خط پروازی مشهد-حیدر آباد عامل موثری برای ارتقا سطح مناسبات دو کشور است، بر لزوم تحقق آن تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط انتخاب شرکای تجاری خود است و از فرصت به وجود آمده در راستای تقویت تولید داخلی، تعامل با کشورهای همسایه، توسعه صادرات و گسترش اشتغال، استفاده می کند.

وی با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور هند، از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد و خواستار تبادل هیات های تجاری، برپایی نمایشگاه های تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

استاندار خراسان رضوی از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای و اجرای برجام به عنوان یک پیروزی بزرگ در عرصه بین المللی برای کشورمان یاد کرد و گفت: قطعا کشورهایی که در دوران تحریم با ما همکاری داشته اند در اولویت توسعه مناسبات قرار دارند.

رشیدیان با بیان اینکه اهتمام دولت تدبیر و امید همواره بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا بوده است،‌ افزود: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

وی از سفرا به عنوان کریدور و پنجره ای برای تعامل بین کشورها یاد و اظهار امیدواری کرد: تردد مقامات دو کشور باعث شود این پنجره به زیباترین نقش ها آراسته شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد استان گفت: این استان به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

رشیدیان افزود: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و 46 ماده معدنی دیگر، فعالیت واحدهای فولادی، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

وی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می‌دهند.

استاندار خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت بیش از 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 300 هزار دانشجو را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد و افزود: قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت، دسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه، وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در جوار مرز از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار