رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش آماده کمک به کشورهای آفریقایی در زمینه مبارزه با تروریسم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می گوید کشورش در چارچوب یک شراکت استراتژیک با هدف تقویت روابط تجاری و دیگر مناسبات در قاره آفریقا حاضر است به مقابله با تهدید فزاینده تروریسم در افریقای غربی کمک کند.

اردوغان در جریان یک دیدار دو روزه از غنا خطاب به نمایندگان مجلس این کشور گفت : ترکیه در جایگاه خوبی برای کمک به کشورهای افریقایی در مبارزه با تروریسم قرار دارد. اشاره اردوغان به چندین دهه جنگ ترکیه علیه جدایی خواهان کرد و همچنین گروه های شبه نظامی دیگر بود.

وی با اشاره به حملات اخیر شبه نظامیان در مالی و بورکینافاسو گفت: ترکیه از تجربه فراوانی در مبارزه با تروریسم برخوردار است و ما کشورهایی را که از تروریسم در رنج و عذاب هستند به بهترین نحو درک می کنیم.
اردوغان با اشاره به اینکه کشورهای درحال توسعه ازجمله در افریقا باید فشار بیشتری برای اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل بیاورند تا آن را پاسخگو تر به نیازهایشان در زمان بحران سازند، افزود : این نهاد در حال حاضر در خدمت منافع چند کشور زبده است.

وی گفت: شورای امنیت درسوریه، شمال آفریقا یا شمال عراق فعال نیست و ناکامی اش در مداخله در کشورهای ناآرام باید دغدغه خاطر همه باشد و به همین دلیل است که ما نیاز به پیشبرد اصلاحات در شورای امنیت داریم.'

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار