مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: مجوز تاسیس 189 دهیاری در روستاهای استان از سوی وزارت کشور صادر شده است که تعداد آنها به 1597 افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلیل بالایی گفت: از سال 1377 تا پایان سال 81، 1442 مجوز تاسیس این نهاد در استان کرمانشاه صادر شده که در گذشته 34 دهیاری منحل و به 1408 دهیاری تقلیل پیدا کردکه با اخذ مجوز جدید تعداد آنها به 1597 دهیاری افزایش می یابد.

وی گفت: این دهیاری ها در روستاهای شهرستان های کرمانشاه، روانسر، جوانرود، سرپل ذهاب، قصرشیرین، دالاهو، گیلانغرب، اسلام آباد غرب،هرسین و صحنه تشکیل می گردند.

وی افزود: با اعطای این مجوز جدید، کلیه روستاهای واجد شرایط استان به تعداد 1597 روستا با پوشش 87 درصد جمعیت روستایی استان از نهاد دهیاری برخوردار می شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اضافه کرد: دهیاری تشکیلاتی مستقل و خودکفا است که با هدف ساماندهی، راهبری و هدایت برنامه های توسعه پایدار روستایی در روستاها، راه اندازی و توسط دهیار که منتخب شورای اسلامی روستا یا بخش می باشد، اداره می گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.