هفت پروژه نیمه تمام راه روستایی شهرستان تکاب با مشارکت بنیاد برکت تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛در جلسه مشترک معاون عمرانی استاندارآذربایجان غربی و معاون فنی وطرح های زیربنایی بنیاد برکت در ارومیه برگزارشد به منظور تسریع درتکمیل طرح های زیربنایی و کمک به توسعه وعمران مناطق کمتر توسعه یافته استان مقرر شد 7 پروژه نیمه تمام راه روستایی شهرستان تکاب به ارزش بیش از 90 میلیارد ریال بصورت مشترک از محل اعتبارات عمرانی استان ، اعتبارات بنیاد برکت و اعتبارات ملّی راههای روستایی وزارت راه و شهرسازی تکمیل شود.

در این جلسه که فرماندار شهرستان تکاب و امام جمعه این شهرستان نیز حضور داشتند مقرر شد این پروژه ها به طول 53 کیلومتر که در مناطق صعب العبور و دورافتاده شهرستان قرار دارد سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

معاون امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به سیاست های مدیریت ارشد در توزیع متوازن اعتبارات عمرانی و توجه ویژه به توسعه مناطق محروم در استان گفت:دردولت یازدهم برای کمک به توسعه مناطق محروم دراستان بویژه تکاب در جنوب و چالدران در شمال استان شده است.

تقی کهوریان تکمیل طرح های نیمه تمام را از برنامه های جدی دولت برشمرد وافزود:شهرستان تکاب با داشتن ذخایرغنی معدنی و آثار تاریخی از جمله مجموعه جهانی تخت سلیمان از ظرفیت بسیاربالایی دربخش تولید و اقتصاد برخوردار است و باید با توسعه زیرساختهای عمرانی و اجرای طرحهای اقتصادی روند پیشرفت و برخورداری این منطقه را تسریع کرد.

وی با تقدیر ازخدمات بسیار با ارزش بنیاد برکت درمناطق محروم کشوراظهار داشت:خدمات بنیاد برکت در کمک به رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم آثارو برکات بسیارارزشمندی دارد و امیدواریم در سال های آینده شاهد حضور و فعالیت بیشتر این نهاد انقلابی در سایر مناطق استان نیز باشیم.

جعفری معاون فنی وطرح های زیربنایی بنیاد برکت نیز در این جلسه گفت: بنیاد برکت در راه خدمت به مردم مناطق محروم گامهای موثری را در سالهای گذشته برداشته است و حوزه فعالیت آن در زمینه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی،عمرانی و طرحهای اشتغالزا ، فرهنگی و مذهبی و طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.

ثقفی فرماندار شهرستان چالدران نیز در ادامه گفت:شاخص بهره مندی مناطق روستایی شهرستان از راه آسفاته 37 درصد است که این میزان در مقایسه با شاخص متوسط استانی 52 درصد در این بخش بسیار پایین بوده و با تکمیل این هفت طرح نیمه تمام این شاخص به بالای 50 درصد ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.