بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم تخم‌مرغ فاسد در استان سمنان معدوم شد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از خروج بیش از ۱۴ هزار و ۴۴۳ کیلوگرم تخم‌مرغ فاسد از چرخه مصرف در این استان خبر داد.
 محمد سعیدی گفت : این میزان تخم‌مرغ فاسد از ابتدای امسال تاکنون در سطح این استان ضبط و معدوم‌سازی شده است.
وی از انجام 738 مورد بازرسی کارشناسان و بازرسان این اداره کل از مراکز توزیع، عرضه و بسته‌بندی و فرآوری تخم‌مرغ در سال 94 خبر داد و افزود: بازرسی‌های کارشناسان و بازرسان این اداره کل از مراکز تولید و عرضه این کالای پرمصرف، به‌صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی انجام شده است.
سعیدی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای هویت‌دار کردن تخم‌مرغ‌های تولیدی در استان سمنان، گفت: در ادامه اجرای طرح‌های "برنامه جامع تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌‌های خام دامی"و همچنین به‌ منظور هویت‌دار کردن تخم‌مرغ‌های تولیدی و تضمین سلامت مصرف‌کنندگان، طرح درج کد رهگیری بر روی تخم‌مرغ‌های تولیدی استان سمنان از سال آینده اجرایی می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، امکان شناسایی تولیدات بی‌کیفیت و بدون هویت در سطح بازار فراهم و مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق کد رهگیری از محل تولید محصول خریداری شده و سطح سلامت آن مطلع شوند.
وی با اشاره به لزوم توجه به اطلاعات مندرج بر روی بسته‌های تخم‌مرغ، افزود: مصرف‌کنندگان باید در زمان خرید به اطلاعات درج شده و خصوصا زمان تولید و انقضاء آن توجه کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.