نتایج یک نظرسنجی نشان داد مردم ترکیه، روسیه را بزرگترین تهدید برای این کشور می دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدای آمریکا، نتایج نظرسنجی اخیر نشان داد با افزایش تنش میان آنکارا و مسکو، مردم ترکیه، روسیه را بزرگترین تهدید برای این کشور می بینند. نظرسنجی سالانه دانشگاه "کادرهاس" استانبول در خصوص نگرش مردم ترکیه نشان داد روسیه در سال جاری میلادی به عنوان بزرگترین تهدید برای ترکیه، جای رژیم صهیونیستی را گرفته است. پیشتر مردم ترکیه رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید برای کشور می دانستند.

"سولی اوزل،" کارشناس روابط عمومی دانشگاه کادرهاس اعلام کرد همانطور که ملی گرایان و رسانه های طرفدار دولت ترکیه همچنان مسکو را با اتهامات توطئه علیه ترکیه هدف قرار می دهند، این نتایج به هیچ وجه تعجب آور نیست. ترکیه کشوری است که مردم آن 85 درصد از اخبار را از طریق تلویزیون دنبال می کنند و تلویزیون نیز به طور مکرر این اتهامات و اظهارات را علیه روسیه مطرح می کند. تا زمانی که ترکیه به این اقدامات ادامه دهد و به این مسئله که هواپیمای روسیه را ساقط کرده است، افتخار کند دیدگاه مردم ترکیه در خصوص روسیه تغییر نخواهد کرد. 

نوامبر سال گذشته میلادی (آبان 94)، ترکیه با طرح این ادعا که یک جنگنده روسیه حریم هوایی اش را نقض کرده است، آن را در مرز سوریه هدف قرار داد و این مسئله منجر به سردی روابط دو کشور شد. گفته می شود ترکیه و روسیه در دو دهه گذشته در زمینه تجارت و گردشگری روابط خوبی داشتند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار