مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از ایجاد22 پژوهش سرای دانش آموزی امسال دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی درهمایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس امور تربیتی، اظهارکرد: مغزافزار آموزش و پرورش آینده نگری است که این پژوهش سراها بر اساس آینده نگری با هدف تربیت دانش آموزان مستعد علمی و با ایمان راه اندازی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید نسبت به استعدادهای دانش آموزان بی تفاوت نباشیم، تاکید کرد: درآزمایشگاه ها و کتابخانه های مدارس باید همیشه به روی دانش آموزان باز باشد و به دانش آموزان با ابزاری که دوست دارند آموزش داده شود.

پاشایی گفت: بر این اساس درک زبان و علایق دانش آموزان ضروری است و ابزارآموزشی مورد علاقه آنها باشد درآموزش مهیا شود تا درکنار آموزش و پرورش، شادی و نشاط را نیز از مدارس نگیریم.

وی خلاقیت، نوآوری، برنامه ریزی و آینده نگری را نقشه راه توسعه آموزشی دانست و افزود: درکنار آموزش، پرورش هم بسیار مورد تاکید است که امسال اعزام کاروان های دانش آموزی راهیان نور، برگزاری کنگره 36 هزار شهید دانش آموز، احیا 40 دارالقرآن دراستان و 22 پژوهش سرای دانش آموزی از جمله اقدامات پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار تبریز نیز دراین مراسم ، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد برای فرهنگ سازی و کاهش هزینه های حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماند و استفاده بهینه از منابع است.

رمضانی اظهارکرد: بعد تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش در فرهنگ سازی صرفه جویی مصرف آب با وجود کاهش میزان آب سفره های زیرزمینی و مبارزه با آلودگی محیط زیست بسیار مهم است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.