مجموعه فرهنگی مذهبی شبه مدینة النبی این روزها پذیرای عزاداران فاطمی در شهر نوش آباد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،مسوول اجرایی این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در كاشان، گفت: این مجموعه با 10 غرفه در وسعت یکهزار متر مربع تا پایان ایام فاطمیه برای بازدید عاشقان اهل بیت(ع) و عزاداران فاطمی دایر است.

سید ابوالفضل میرعابدینی، افزود:شورای سقیفه،نخلستان و چاه مولا ،قبرستان بقیع، کوچه های مدینه و بنی هاشمی، بیت الاحزان، شبه حرم ائمه بقیع قبل از تخریب، شبه قبر و مسجد پیغمبر اکرم(ص)، خیمه مهدوی، درب نیم سوخته و خانه حضرت زهرا(س) با نمایش تمام وسایل ابتدایی و ساده زندگی از غرفه های نمونک شبه مدینه النبی است.

وی تصریح کرد: این نمونک با هدف بازگویی وقایع جانسوز فاطمیه بویژه تجسم ساده زیستی ،عظمت ایثار و حمایت یگانه دخت نبی اسلام از حریم ولایت وامامت، آشنایی نسل جوان با حقایق تاریخ اسلام و شناسایی ظلم و ستم دشمنان اسلام به یگانه بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) و ذریه پاک و مطهرش بازسازی و احداث شده است.

به‌گفته‌وی، شناخت تمامی مظلومیت و حقانیت دختر نبوت ،همسر ولایت و مادر امامت در برابر غاصبان حق ولایت در فضاسازی رویداد آتش زدن خانه حضرت فاطمه و شهادت محسن 6 ماهه اش در مجموعههمراه با معرفی و شناسایی ابعاد شخصیتی بی نظیر حضرت صدیقه کبریبه بانوان و دختران جوان از دیگر اهداف ساخت نمونک شبه مدینه النبی است.

این مراسم تا 23 اسفند با برپایی سوگوارای و عزاداری در مجموعه فرهنگی مذهبی شبه مدینة النبی دایر است.

شهرنوش آباد باپیشینه تاریخی و باستانی هفت هزار ساله با جمعیت12 هزارنفری در فاصله هشت کیلومتری شمال کاشان و سه کیلومتری غرب آران وبیدگل واقع شده که دارای سابقه غنی و فعالی در برگزاری مراسم و مناسبتهای ایام ولادت و شهادت ائمه و اهل بیت(ع) بویژه امام حسین (ع) وحضرت زهرا(س) است.

آیینهای سنتی مذهبی کتل ،تعزیه خوانی ،خیمه سوزی ،سقایی وچاووش خوانی ،کشته برداری(شبیه کشته امام حسین(ع) وابالفضل(ع) )وباز آفرینی حوادث کربلا تاشام درمحرم از زمان ورورد قافله حضرت امام حسين (ع) به كربلا تا پايان مراسم بازگشت كاروان اسرا در اربعين به كربلا و شناسايي وقایع زندگی حضرت زهرا در مدینة النبی در ایام فاطمیه از جمله آیین های سنتی مذهبی این دیار کهن است.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
با سلام و احترام و سپالس از درج خبر مراسم عزاداری در مجموعه فرهنگی مذهبی شبه مدینه النبی در نوش آباد توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان اجرا شما با مادر سادات/یاعلی