در مهمانی های نوروزی، سبزیجات و انواع سالاد را جایگزین غذاهای سرخ کرده و چرب کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسئول گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آستانه آغاز سال نو، توصیه کرد: با فرارسیدن نوروز، رعایت الگوی غذایی صحیح و توصیه های تغذیه ای، ضمانتی برای فراهم کردن سلامتی است.
رضیه شناور با بیان اینکه بهتر است برای حفظ سلامتی و تأمین نیازهای بدن، وعده های اصلی غذایی را در ایام نوروز حذف نکنیم گفت: مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایی و دو تا سه میان وعده برای تأمین انرژی موردنیاز بدن و حفظ سلامتی، با توجه به شرایط و گروه سنی افراد، بسیار مهم و ضروری است.
مسئول گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از آن جا که در تعطیلات نوروزی، به دلیل دید و بازدیدهای خانوادگی و یا رفتن به مسافرت، افراد اهمیت زیادی به غذای مصرفی خود نمی دهند، پس از پایان تعطیلات ممکن است با آسیب هایی مانند سوء هاضمه، بیماری های گوارشی، افزایش قندخون، چربی خون، فشارخون، چاقی و اضافه وزن روبرو شوند.
شناور توصیه کرد: مصرف وعده های اصلی غذایی و میان وعده های مفید مانند انواع میوه و سبزیجات و پرهیز از پرخوری، ضمن تامین مواد مغذی موردنیاز بدن، خطر ابتلا به چاقی و سایر بیماری ها را به کمترین حد ممکن می رساند.
شناور با توصیه به استفاده از میوه در مهمانی های نوروزی یادآور شد: مصرف بیش از حد میوه هم سبب افزایش خطر چاقی و در کودکان کاهش اشتها می شود و برای بیماران دیابتی نیز مناسب نیست.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: رعایت ، الگوی ، غذایی ، نوروز ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار