سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل شمار دختران محروم از تحصیل جهان را دو برابر پسرها اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر آمار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل «یونسکو» روز چهارشنبه با انتشار گزارشی نوشت درحالیکه جهان درآستانه برگزاری روز جهانی زن قرار دارد، اطلس نابرابری های جنسیتی در آموزش نشان می دهد که برغم تلاش های 20 سال گذشته، دختران جهان همچنان نخستین قربانیان عدم برابری در آموزش و پرورش بوده اند.

«ایرینا بوکووا» مدیرکل یونسکو با انتشار اطلاعیه ای به همین مناسبت تاکید کرده است که دستیابی به هیچ یک از اهداف توسعه ماندگار بدون فائق آمدن بر تبعیض و فقری که از نسلی به نسل دیگر موجب محرومیت دختران و زنان زیادی در جهان شده امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه گفته است تا زمانی که اندیشه برابری و در برگیرندگی به عنصری جوهری در نگرش ها و سیاست های جهانی از اعماق جامعه گرفته تا سطح رهبران کشورها تبدیل نشود، دختران جهان امکان برخورداری از موهبت تحصیل و تبدیل شدن به شهروندانی نیرومند را بدست نخواهند آورد.

بوکووا در نهایت اشاره کرده است که نابرابری های جنیستی در جوامع جنوب و غرب آسیا با شدت و گستردگی بیشتری بچشم می خورد و درحالیکه فقط 16 درصد از پسران در این جوامع از مدرسه و تحصیل محروم مانده اند، درصد دختران محروم در بخش هایی از این مناطق به 80 درصد می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار