رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر از ثبت هشت درخت زبان گنجشک کهنسال واقع در روستای زاویه این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده افزود: درختان این روستا دارای قدمت حدود یک هزار سال قبل از میلاد بوده و در قبرستان این روستا قرار دارند.

وی اظهار داشت: قبرستان زاویه مربوط به سده 9 و 10 هجری قمری بوده و در 12 بهمن 1381 با شماره ثبت 7362 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر یادآور شد: تشویق و ترغیب مردم به حفظ میراث فرهنگی و صیانت از آن، شناسایی وجوه ناشناخته میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی و جلب مساعدتهای مادی و معنوی مردم از جمله وظایف میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستانها است.

جبارزاده ادامه داد: در راستای ثبت آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی این شهرستان اقدام های زیادی انجام و تا کنون 111 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان شناسایی شده است.

وی، با اشاره به اینکه در این شهرستان یک میراث طبیعی، یک میراث معنوی و 109 آثر تاریخی ثبت شده است، یادآور شد: پرونده آثاری که ارزش ثبت داشته باشد را تکمیل و برای ثبت ارسال میشود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.