معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۸۹ میلیارد ریال غرامت به زارعان و باغداران خسارت دیده در اثر بلایای طبیعی سرما در اردبیل پرداخت شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرجمال‌الدین پورپیغمبر در جلسه بررسی ارائه غرمت به کشاورزان و باغداران خسارت‌دیده از بالایای طبیعی در اردبیل اظهار داشت:189میلیارد ریال غرامت به زارعان و باغداران خسارت دیده در اثر بلایای طبیعی سرما در اردبیل پرداخت شد که از این میزان 159 میلیارد ریال به زارعان و 30 میلیارد ریال به باغداران ارائه شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری نزدیک به 150 هزار هکتار از اراضی زراعی و یک هزار هکتار از باغات استان با پرداخت حق بیمه و عقد قرارداد از طرف زارعان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه انواع محصولات کشاورزی قرار گرفت.

پورپیغمبر بیان کرد: با پیگیری مستمر عوامل مربوطه در بانک کشاورزی و صندوق بیمه و سازمان جهاد کشاورزی از عوامل مختلف خسارت‌زای تحت پوشش موفق به دریافت غرامت خود از صندوق شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ضرورت دارد کشاورزان استان امسال نیز با عقد قرارداد محصولات خود را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند تا در صورت بروز خسارت بتوانند غرامت آن را دریافت کنند.

وی گفت: عمده خسارت محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری مربوط به تنش‌های جرارتی شامل سرمازدگی در زمستان و اوایل بهار و گرمای همراه باد در تابستان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.