ارومیه؛

فدراسیون تیراندازی شخصیت جهانی به خود گرفته است

نایب رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: این فدراسیون با عملکرد خوبی که در مسابقه های برون مرزی داشته، توانسته شخصیت المپیکی و جهانی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ سردار محمد رفیع رفیعی نیا در مجمع سالیانه هیات تیراندازی آذربایجان غربی افزود: امسال به مدت شش ماه متوالی الهه احمدی در رده بندی فدراسیون جهانی در تفنگ بادی 10 متر همچنان در جایگاه نخست و نجمه خدمتی نیز در جایگاه یازدهم جهان قرار گرفته اند که این موفقیت حاصل برنامه های مدون و بلند مدت فدراسیون است.

وی اظهار کرد: تیراندازی به عنوان یکی از رشته های پرمدال، سهمیه کسب 45 مدال المپیک را دارد و هر کشوری می تواند 29 سهمیه به خود اختصاص دهد و کشور ایران با کسب پنج سهمیه یکی از پرافتخارترین کشورهای آسیایی به شمار می رود.

وی اظهار کرد: وجود دو سالن استاندارد در رشته های بادی و اهداف پروازی در تهران موجب شد کشور ایران نیز بتواند در برگزاری مسابقات آسیایی و بین المللی صاحب امتیاز میزبانی باشد.

سردار رفیعی نیا در ادامه گفت: جلسه مجمع هیات تیراندازی آذربایجان غربی یکی از بهترین و پربارترین مجامعی بود که در آن حضور داشتم و گزارش کار دست اندرکاران این هیات نشان دهنده تلاش شبانه روزی آنها در توسعه این رشته پرطرفدار در سطح استان است.

وی عملکرد هیات تیراندازی آذربایجان غربی را همتراز با سیاست های فدراسیون برشمرد و ادامه داد: هیات استان بدون حمایت مستقیم فدراسیون و با حمایت اداره کل و اسپانسرهای خصوصی در انجام امور جاری و جذب منابع مالی عملکرد خوبی دارد که باید الگویی برای سایر استانها باشد.

وی افزود: هیات های استانی نباید چشم انتظار حمایت و کمک های مالی فدراسیون باشند و باید با اتکا بر توانمندی مدیریتی خود و ارائه ایده های برتر در راستای رفع موانع و مشکلات خود اقدام کنند.

رفیعی نیا گفت: تعامل با اداره کل محیط زیست در تشویق و دعوت از شکارچیان برای روی آوردن به رشته اهداف پروازی علاوه بر حفظ حیات وحش، موجب کشف استعدادهای جدید، گسترش این رشته در روستاها و مناطق عشایری و درآمدزایی برای هیات از قبال فروش سلاح های پروازی نیز می شود.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع گفت: خواستار برگزاری مهمترین مسابقات کشوری و بین المللی تیراندازی به میزبانی آذربایجان غربی هستیم.

وی اظهار کرد: این استان با چندین کشوری اروپایی و آسیایی همسایه است و این موقعیت می تواند با ایجاد تبادل مناسبات ورزشی و فرهنگی به فرصت های خوبی تبدیل شود.

چمن گلی گفت: تیراندازی رشته ای است که علاوه بر اداره کل ورزش و جوانان، مورد علاقه نیروهای مسلح سپاه، ارتش و بسیج نیز هست و این امر نیاز جامعه را برای توجه هر چه بیشتر مسئولان بیشتر می کند.

وی افزود: تامین اعتبارات لازم برای افتتاح سالن نیمه تمام تیراندازی ارومیه از مهمترین اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در سالجاری بود.

وی حمایت مادی و معنوی فدراسیون از هیات تیراندازی استان را خواستار شد.

مجمع عمومی سالیانه هیات تیراندازی آذربایجان غربی با حضور نایب رئیس فدراسیون در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

هیات تیراندازی آذربایجان غربی با فعالیت 9 هیات شهرستانی، ساماندهی 168 تیرانداز بیمه شده و کسب رتبه پنجم کشوری و سوم استانی فعالیت مستمری در توسعه این رشته ورزشی دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.