مساعدیان: دوست دارم به اورست صعود کنم

پیشکسوت کوهنوردی گفت: دوست دارم به بام دنیا صعود کنم و پرچم کشورم را در آنجا به اهتزاز در آورم.

حمید مساعدیان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: قله اورست با ارتفاع 8848 متر بلندترین و مرتفع‌ترین کوه دنیاست که در منطقه کوهستانی هیمالیا در مرز منطقه ساکارماتای نپال و تبت در کشور چین قرار دارد و کوهنوردان را به سوی خود جذب می‌کند بنده از این قضیه مستثنی نیستم و دوست دارم روی این قله بایستم و پرچم کشورم را به اهتزاز  در بیاورم.
 
وی تصریح کرد: برای صعود به اورست دو سه باری در فکرم افتاده اما متاسفانه شرایط مهیا نشده است که به این منطقه اعزام شوم، سال گذشته که سقوط بهمن را داشتیم و امسال هم زلزله آمد.
 
مساعدیان در ادامه گفت: کوهنوردی را از 30 سال پیش آغاز کردم و به کوه‌های ماکائو با ارتفاع 8463 متر در نپال پنجمین کوه بلند دنیا قله پو موری با ارتفاع 7503 متر این کوه هم در نپال واقع شده است، کوه آرارات با ارتفاع 5500 متر در ترکیه و مراپیک با ارتفاع 6700 متر در نپال را صعود کرده‌ام.
 
وی تاکید کرد:‌ برای اینکه در کوهنوردی همیشه آماده باشم در مناطق البرز مرکزی، فشم، توچال، سرک چال، کلونی بستگ تمرین می‌کنم.
 
مساعدیان اضافه کرد: در کنار کوهنوردی از سال 1371 پزشکی کوهستان انجام می‌دهم و به مداوای مصدومان کوهستانی می‌پردازم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی بیماری‌هایی که در کوهستان رخ می‌دهد مخصوصا بیماری‌های ارتفاع نظیر هایپوترمی، ادمهای مغزی، ریوی، سرمازدگی و همه و همه به این رشته پزشکی ارتباط دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار