ربیعی؛

گسترش خير جمعی داروی اين روزهای جامعه ايران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:داروی بی بدیل امروز جامعه ایران گسترش خیر جمعی است چرا كه امروز بیش از هر زماني به موضوع مراقبت از یكديگر نياز داريم.

گسترش خير جمعی داروی اين روزهای جامعه ايران
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي بأشگاه خبرنگاران جوان علي ربيعي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي در نشست هم انديشي مسووليت اجتماعي بنگاههاي كشور كه امروز جمعه برگزار شد إظهار داشت:داروي بي بديل جامعه ي امروز ايران گسترش مسووليت اجتماعي و خير جمعي است چرا كه امروز ايران بيش از هر زمان ديگري به موضوع مراقبت از يكديگر نياز دارد.

وي با اشاره به اينكه امروز بايد بيش از گذشته مسووليت پذير باشيم گفت:سياست هايي را دنبال كرديم كه عوارضي داشته و بايد در مقابل آنها احساس مسووليت كنيم.

وی با بيان اينكه امروز باید سیاست هایی را پیگیری کنیم که کمترین عوارض را برای جامعه داشته باشدگفت:چرا كه ما بايد قبال هر گونه عوارضی كه به وجود مي آيد احساس مسوولیت کنیم.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه در کنار کنش هایی که در جامعه شكل مي گيرد انسان هایی شکل گرفته اند بيان كرد:در همين راستا موظف هستيم در قبال آنها احساس مسوولیت کنیم چرا كه اگر جامعه سمت و سوی نامناسبی مي رود ما مسوول هستیم.

ربيعي افزود: اكنون تمثال برخی از ضرب المثل ها كه در جامعه باب شده است ،نگرشی نادرست است زیرا ما در برابر فرزندان خود ، خانواده ، محیط اولیه ، محیط ثانویه و حتی در برابر خودمان مسوول هستیم.

وی گفت: امروز از مجتمعی بازدید کردم که در آن فرزندانی معلول به لحاظ ذهنی به دنیا آمده اند ، حتی فرد هوشمندی که در کنار او در این مجتمع است رنج می برد.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه جامعه ای که همه بخواهند روی شانه های يكديگر حرکت کنند ،جامعه مسوولانه نیست تصريح كرد:باید جامعه ای بسازیم که برای حرکت دیگران فضا وجود داشته باشد.

وی با بيان اينكه ما حتی در برابر افرادی که نمی شناسیم مسوول هستیم گفت:در همين راستا دولت کمتر از داشته هایش صحبت می کند و همواره نیازمند یادگیری از یکدیگر هستیم.

ربيعي افزود:موضوع مسوولیت اجتماعی باید شفاف شود ،تا جابي كه بتوان حسابرسی خیر جمعی را راه اندازی کرد.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي با بيان اینکه خیر جمعی فقط مختص کمک نقدی نیست گفت: حتی افرادي که بتوانند چند کودک یتیم را آموزش دهدند خیر جمعی را انجام داده اند.

وی با اشاره به انتخابات هفت اسفند إظهار داشت:انتخابات و مشارکت مردم خیر جمعی بود و امیدوارم در فرصتی که وجود دارد در کنار بخش خصوصی مسوولیت اجتماعی را نهادسازی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار