تظاهرات هزاران یمنی علیه ادامه تجاوز‌ات سعودی+ تصاویر

هزاران نفر از مردم یمن در شهر بندری الحدیده، حملات مرگبار عربستان سعودی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، هزاران نفر از مردم یمن با حضور در خیابان‌های شهر بندری الحدیده، حملات مرگبار عربستان سعودی به این کشور فقیر عربی را محکوم کردند.

خبرگزاری رسمی یمن "صبا" گزارش داد: معترضان در اجتماع روز جمعه شعارهای ضد سعودی سر دادند و از آمریکا به خاطر حمایت از رژیم ریاض انتقاد کردند.

معترضان همچنین بنرهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «هدف قرار دادن بندر الحدیده معادل نسل کشی  مردم یمن است.»

تظاهرات هزاران یمنی علیه ادامه تجاوز‌ات سعودی

در پایان این تظاهرات، بیانیه‌ای قرائت شد که در آن تاکید شد، حدود 70 درصد از مردم یمن (بیش از 17 میلیون نفر) برای واردات مواد غذایی و دارو به الحدیده وابسته هستند و ماشین جنگی سعودی به عمد این بندر را هدف قرار گرفته است تا بدبختی بیشتری برای یمنی‌ها به بار آورد.

تظاهرات هزاران یمنی علیه ادامه تجاوز‌ات سعودی

در تحولی دیگر، جنگنده‌های عربستان سعودی استان‌های صنعا، لحج، حجه و الجوف را هدف قرار دادند و خسارت‌هایی به مناطق مسکونی وارد کردند.

تظاهرات هزاران یمنی علیه ادامه تجاوز‌ات سعودی

عربستان سعودی از ششم فروردین با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات نظامی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار