دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی، ترکیه را مقصدی نامناسب برای پناهجویان توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دیده‌بان حقوق بشر، ترکیه را مقصدی نامناسب برای پناهجویانی که از کشورهای درحال جنگ فرار می کنند، اعلام کرد.

این گروه طرفدار حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: «گزارشهای عفو بین الملل و گروهای محلی طرفدار حقوق بشر حاکی از دستگیری سلیقه ای پناهجویان و بدرفتاری با آنها در بازداشتگاه های ترکیه و عدم دسترسی آنها به وکیل و یا نماینده حقوقی است که این مانع به چالش کشیدن دستگیری و استرداد آنها می شود.»

دیده بان حقوق بشر می افزاید: دولت ترکیه «حمایت لازم» را از پناهجویانی که حدود 90 درصد آنها از سوریه، افغانستان و عراق هستند، انجام نمی دهد.      

این گزارش در حالی منتشر شد که قرار است روز دوشنبه مقامات ارشد اتحادیه اروپا با مقامات دولت ترکیه درباره برنامه‎ای مشترک بمنظور جلوگیری از موج پناهجویانی که از خاک ترکیه وارد یونان می شوند، گفتگو کنند.

اتحادیه اروپا برای اینکه بتواند از ورود تعداد زیاد پناهجویان به این اتحادیه جلوگیری نماید، به ترکیه پیشنهاد کمک 3.3 میلیارد دلاری داده است.

اروپا طی یک سال گذشته با موج گسترده‎ای از پناهجویان روبرو شده است. بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بیش از یک میلیون و 130 هزار پناهجو تاکنون و ازطریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار