پدر علم فناوری اطلاعات ایران گفت: شهرداری اصفهان تنها سازمانی در ایران است که شهروند را مخاطب قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، همايش بزرگ «شهر هوشمند در اصفهان برگزار شد.

سخنران ویژه اين همايش دکتر علی‌اکبر جلالی، پدر علم فناوری اطلاعات ايران بود که به ایراد سخن پرداخت.

جلالی با بررسی روند گردشگری در کشورهای مختلف طی اعصار گذشته، جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف را برای حضار بازگو کرد و اظهار داشت: کشور ایران ظرفیت اجرای طرح‌های تحقق توسعه گردشگری را داراست و باید در این زمینه عملیات اجرا شوند.

وی گفت: شهردار اصفهان با عشق و علاقه بسیار در امر تحقق فناوری اطلاعات و توسعه صنعت توریسم در اصفهان کوشیده است و خوشبختانه اصفهان در این زمینه از شانس بالایی برخوردار است.

این استاد دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم تصریح کرد: گردشگری هیچ‌وقت رو به افول نیست و این صنعت همواره در حال توسعه و صعود است، همین امر لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش را نشان می‌دهد و اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هیچ‌وقت با شکست مواجه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: نرم افزار های موبایلی و توسعه آنها پاشنه آشیل صنعت گردشگری هستند و در این زمینه نباید از دنیا عقب بمانیم.

جلالی یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که اصفهان صنعت گردشگری را در سند توسعه خود قرار داده و امید می‌رود در این صنعت به ‌سرعت به شکوفایی برسد.

پدر علم فناوری اطلاعات ایران با ارائه مثال‌هایی از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف جهان تشریح کرد که چطور می‌توان از قسمت‌های مختلف در زمینه جذب گردشگر استفاده کرد و افزود: می‌توان در این زمینه از تجربه کشورهای مختلف دنیا کمک گرفت.

وی با معرفی انواع گردشگری یادآور شد: صنعت گردشگری تنها در بخش گردشگری میراث فرهنگی خلاصه نمی‌شود و کشور ما برای شکوفایی این صنعت باید به این نکته توجه کند.

جلالی برای تفهیم این موضوع مثال‌هایی از کشورهای چین، کره و هند ارائه کرد و گفت: اکثر کشورهای موفق در زمینه توریسم به انواع مختلف جذب گردشگر توجه کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه راهبرد هایی برای شکوفایی صنعت گردشگری اصفهان پرداخت و تاکید کرد: الزامی‌ترین کار اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری، تحقق شهر هوشمند است.

جلالی اضافه کرد: اگر اصفهان در زمره شهرهای هوشمند دنیا قرار گیرد و به عنوان شهر هوشمند شناخته شود، سیل گردشگران به سمت این شهر روانه خواهد شد . 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.